Наприкінці минулого тижня словацькі медіа вкотре облетіла новина про подорожчання квитків на поїзди приватного залізничного оператора RegioJet. Якщо раніше власник чеської компанії Радим Янчура лише погрожував, то цього разу в дискусії було поставлено крапку. Відсьогодні, з 21 березня, найдешевша поїздка з Братислави до Кошиць обійдеться пасажиру не 13,3 євро як раніше, а в 18,7 євро - на 40%.

Довгий час квитки на маршруті Братислава – Кошиці в RegioJet були значно дешевшими, ніж у державного оператора ZSSK. Останній пропонував мінімальну вартість проїзду в розмірі 17,82 євро. Саме дешевизна квитка була одним із чинників, яка приваблювала пасажирів на рейси RegioJet. Тепер Радим Янчура збирається діяти по-іншому. В інтерв'ю виданню Hospodárske noviny він пояснив причину такого кроку: "Коли у вас поїзди заповнені, не має сенсу їздити за 13 євро, коли пасажири можуть платити 18".

Інших пояснень власник чеської компанії. Однак загалом складається враження, що він впевнений у прихильності своїх пасажирів. Зараз RegioJet продовжує переговори з інфраструктурною компанією Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) щодо зміни розкладу курсування поїздів. Чеський оператор не полишає намірів збільшити кількість вагонів на маршруті Братислава – Кошиці до тринадцяти. Раніше їхня кількість зросла з семи до десяти.

Як же реагують пасажири на подібний крок RegioJet? Як свідчать коментарі читачів декількох інтернет-видань, частина пасажирів готова пересісти на дешевші державні поїзди, жертвуючи при цьому комфортом, інша частина – не готова це зробити. До того ж, у RegioJet є ще один плюс: час. Наприклад, вранці до Кошиць з Братислави краще доїхати поїздами чеського оператора. Пасажир на поїзді RegioJet зможе дістатись другого міста в Словаччині о 10:43, на поїзді ZSSK – лише об 11:52.

Разом із тим, у державного оператора є інші плюси. Впродовж дня частота курсування поїздів ZSSK значно вища, ніж у RegioJet: вісім проти трьох. До того ж, державний оператор пропонує нічні поїздки між Братиславою та Кошицями, і зручні пересадки на регіональні поїзди, які курсують територією країни.

Загалом, словацькі пасажири не кричать про зраду. Більшість розуміє, що пасажирські перевезення – це, передусім, бізнес. Так один із читачів написав: " RegioJet не займається благочинністю, це компанія, що заробляє прибуток". З рештою, незадоволені теж не залишаються обділеними: вони можуть їздити на державних поїздах. Саме це й відрізняє словаків від українців! У словаків є вибір, хоча б на основних магістралях. Сподіватимемось, що й українці отримають право обирати між поїздами різних операторів, прямуючи, наприклад, з Києва до Харкова, Львова чи Одеси.

Читайте також Стратегия RegioJet: как частный оператор теснит государственного на железных дорогах Словакии