У Таллінні естонський пасажирський оператор Eesti Liinirongid (Elron) провів урочисту презентацію приміського та міжміського двосистемних електропоїздів, побудовані Škoda Group. Цього ж дня відбулися тестові поїздки заміського поїзда з пасажирами на борту, пише ЦТС.
Комерційна експлуатація першого приміського електропоїзда розпочнеться 15 грудня 2025 року, він курсуватиме маршрутом Таллінн-Клоогаранна.
Згідно з контрактом, укладеним у 2021 році, та наступним опціоном, оператор Elron отримає від Škoda Group 16 електропоїздів: 11 одиниць призначені для обслуговування міжміських маршрутів Таллінн-Нарва, Таллінн-Тапа і Таллінн-Тарту, решта - для приміських сполучень столиці Естонії.
Закупівля здійснювалася за фінансової підтримки Євросоюзу.
Складання виконувалося на заводі в Остраві (Чехія). Перший міжміський електропоїзд було доставлено оператору у червні 2024 року, а перший приміський прибув до Естонії у квітні 2025 року.
Двосистемні поїзди для оператора Elron створені на технологічній платформі RegioPanter, розраховані на швидкість руху 160 км/год та можуть експлуатуватися на лініях, електрифікованих на постійному струмі напругою 3 кВ та змінною напругою 25 кВ.
Поїзди довжиною близько 85 м оснащені сучасними системами кондиціювання та інформування, електророзетками та USB-портами, також передбачено вільний доступ до мережі Wi-Fi, є виділена зона для пасажирів з обмеженою мобільністю, перевезення дитячих колясок та велосипедів.
Частину пасажирських сидінь можна демонтувати, що дозволить у літній період збільшити простір для велосипедів. У кожному міжміському поїзді є 236 місць для сидіння та буфет, у приміському - 262 місця для сидіння, ще до 356 осіб. можуть їхати стоячи.
Інші 15 двосистемних поїздів планується ввести в експлуатацію протягом 2026 року.
Новий рухомий склад покликаний задовольнити прогнозоване зростання попиту на пасажирські перевезення. У 2024 році оператор Elron перевіз 7,93 млн пасажирів.



