У жовтні 2025 року світовий попит на вантажні перевезення повітряним транспортом збільшився на 4,1% рік до року, проти 2,9% у вересні випливає зі звіту Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA), пише ЦТС.
Спостережувана останніми місяцями тенденція до уповільнення динаміки зростання вантажообігу, мабуть, припиняється через те, що пік сезону в секторі вантажних авіаперевезень, за словами генерального директора IATA Віллі Уолша, припадає саме на четвертий квартал.
Для міжнародних перевезень зростання показника склало 4,8% рік до року, а сукупний внесок міжнародної складової у вантажообіг авіаіндустрії сягає 87,3%.
Найбільш вражаюча динаміка знову простежується в Африці (+16,6%) та Азіатсько-Тихоокеанському регіоні (+8,3%), тоді як Північна Америка демонструє третій місяць спаду обсягів вантажообігу поспіль (-2,7%).
У Латинській Америці та Карибському басейні також спостерігається негативна динаміка вантажообігу (-2,7%).
Авіаперевізники також наростили пропозицію: пропускна спроможність, що вимірюється у доступних для клієнтів тонно-кілометрах, збільшилася на 5,1% порівняно з жовтнем 2024 року (+6,4% для міжнародних перевезень).
У жовтні 2025 року світовий ринок вантажних авіаперевезень знову зіткнувся зі зниженням рентабельності: прибутковість вантажоперевезень з урахуванням паливних надбавок знизилася на 4,7% рік до року – цей показник знижується шостий місяць поспіль.
Такій динаміці передують показники минулого року, коли надбавки на паливо були вищими, а також випереджаюче зростання пропозиції (+5,1%) над попитом (+4,1%).
Ці фактори продовжують впливати на зниження рентабельності авіаперевезень навіть попри сезонне зростання фрахтових ставок у четвертому кварталі, зазначають аналітики IATA.



