Після російської дронової атаки на Польщу в країні поновилися дискусії щодо закриття неба для літаків, які прямують через її повітряний простір з та до росії. Але офіційна Варшава утримається від такого кроку.

Як пише ЦТС, про це йдеться в публікації польського галузевого видання Rynek lotniczy.

Зазначається, що після повномасштабного вторгнення росії в Україну і закриття європейського неба для авіакомпаній країни-агресора рейси з Москви та Санкт-Петербурга, зокрема, до Стамбула та єгипетських курортів, наприклад, виконуються кільцевим маршрутом. Час польоту між російською столицею та турецькою збільшився з трохи більше 2 годин 30 хвилин до майже 5 годин, а у випадку рейсів до та з Єгипту пасажирські рейси тривають ще довше.

Авіакомпанії з Єгипту, Тунісу та Туреччини є серед бенефіціарів цього повороту подій. Вони здійснюють комерційні рейси до рф - як регулярні, так і чартерні.

За даними Flightradar24, щодня лише найбільші турецькі оператори - AJet, Corendon Airlines, Pegasus Airlines та Turkish Airlines - здійснюють близько 110 пасажирських рейсів до росії, використовуючи польське небо, що значно скорочує час польоту. Крім того, є операції виключно чартерних авіакомпаній, зареєстрованих у турецькому реєстрі повітряних суден, а також рейси перевізників з Єгипту та Тунісу.

Прибуття російських дронів з білорусі до Польщі викликало суперечки в інтернеті щодо толерантності польської влади до авіаційного транзиту її повітряним простором до Калінінграду, Москви чи Санкт-Петербурга.

Проте офіційна позиція Варшави з цього приводу нині полягає у тому, що Польща є підписантом міжнародних договорів та авіаційних конвенцій, що "свідчить про те, що дії мають бути добре продуманими та відповідати букві закону. В іншому випадку вони можуть зіткнутися зі значними глобальними наслідками". Тому наразі польська влада не розглядатиме заборону щодо використання її повітряного простору турецькими, туніськими та єгипетськими авіакомпаніями.

"Польща обмежена міжнародними угодами, договорами про відкрите небо та політикою Європейського Союзу. Наша країна має право контролювати свій повітряний простір, але одностороннє запровадження такої заборони може порушити міжнародні угоди. Якби Польща зробила такі кроки, це мало б бути спільним рішенням Європейського Союзу або частиною міжнародних санкцій, які охоплюють весь економічний та політичний союз 27 держав, а не лише окреме утворення згідно з міжнародним правом", - резюмують польські журналісти.

Читайте також З Варшави відправили перший поїзд до Китаю: через територію білорусі і росії