Обсяг світового ринку утилізації суден за середньорічного темпу зростання 7,4% у період 2025-2030 років може зрости з 9,1 млрд доларів поточного року до 13 млрд доларів до кінця 2030 року. Таку оцінку стану ринку дає у дослідженні аналітик ринку компанія BCC Research, пише ЦТС.
У звіті подано комплексний аналіз світового ринку утилізації суден, що поєднує кількісні та якісні дані для виявлення останніх тенденцій та розробок. У звіті оцінюються показники ринку з погляду виручки, що вимірюється в мільйонах доларів.
BCC Research зазначає, що у 2024 році найбільшу частку (60%) ринку утилізації займали на три основні типи суден: для перевезення генеральних вантажів, балкерні судна та контейнеровози.
У дослідженні дається класифікація суден, що йдуть на металобрухт, за їх дедвейтом: менше 60 тис. тонн, від 60 тис. до 125 тис. тонн та понад 125 тис. тонн.
Уточнюється, що утилізація судна на спеціалізованій верфі дедвейтом 40 тис. тонн займає в середньому близько трьох місяців при використанні праці 50 робітників.
При цьому Бангладеш, Індія та Пакистан займають понад 90% цього ринку.
Звіт є актуальним у зв'язку з набранням чинності Гонконзькою конвенцією, відповідно до якої введено суворіші світові стандарти безпеки для персоналу та навколишнього середовища при утилізації суден.
На думку BCC Research, факторами, що сприяють зростанню ринку, є світовий попит на металобрухт, що зростає, старіння суден світового торгового флоту і жорсткі правила процесу утилізації.