Агрокомпанія "Волинь-Зерно-Продукт" ("Вілія") цього року відмовилася від оренди терміналу ємністю 30 тис. тонн у порту Гданська (Польща).

Експортувати зерно з України через порти на Балтійському морі стає не вигідно. На думку засновника "Вілії" Євгена Дудки, зараз навіть з Волині зерно конкурентніше везти через Чорне море, передає ЦТС, посилаючись на Latifundist.

У 2022 році компанія відмовилася від будівництва молочної ферми, натомість орендувавши термінал у порту Гданська на три роки. Це забезпечило стабільний експорт і стало поштовхом для наступного розвитку інфраструктури - будівництва сухого порту в Волинській області та розширення парку зерновозів.

За словами Дудки, нині "Вілія" більше не використовує термінал в польському порту. "Ми дякуємо їм за гарну співпрацю, це допомогло нам вирішити багато питань. Залишивши їм інвестиційний пакет, призупинили співпрацю. Якщо ж у майбутньому виникне потреба, ми відкриті до нових домовленостей і готові знову співпрацювати, зокрема й щодо постачання зерна", - каже він.

Компанія все ще епізодично працює з транзитом через Польщу, але постійної роботи там немає. "Якщо поставки в Німеччину, Нідерланди - готові до дисконту 5-10 доларів за тонну від порту, - каже Євген Дудка. - Більшу суму не готові втрачати при поставках на європейський ринок проти портів Чорного моря. Проте все одно контрактуємо певні об’єми, щоб підтримувати присутність на ринку".

Термінал компанії в Волинській області зараз перевалює альтернативні вантажі - металобрухт, міндобрива і дизель. Зерна їде менше - два-три потяги на тиждень. А по-справжньому логістика через Польщу може запрацювати, лише коли Україна вступить до ЄС, вважає підприємець.