Україна з 6 серпня 2025 року офіційно відновлює судноплавство каналом Бистре, дозволивши прохід суден із осадкою до 4,5 метра. Це рішення відкриває нові можливості для судновласників, які раніше зіткнулися з обмеженнями після тимчасового закриття каналу.
Про це пише ЦТС з посиланням на AgroWeek
Канал Бистре був тимчасово недоступний для судноплавства через вибух земснаряда неподалік Вилкового, що стався 23 липня.
Після цього судна змушені були обирати альтернативний маршрут через канал Суліна, де портові збори суттєво вищі.
Це призвело до зростання рейсових витрат для суден, які працюють на коротких маршрутах (коастери), та ускладнило ситуацію на ринку фрахту Дунаю.
"Це рішення має знизити дисбурсментські витрати для судновласників і підтримати переговори щодо фрахту з Дунаю, звузивши спред між ставками продавців і покупців", - зазначив Павло Лисенко, аналітик ASAP Agri та брокер із фрахту в Atria Brokers.
За словами експертів, під час закриття каналу Бистре багато судновласників змушені були підвищувати свої фрахтові ставки, щоб компенсувати додаткові витрати на проходження через Суліну. Однак ціни, що їх пропонували перевізники, виявилися неприйнятними для чартерерів, що спричинило значний розрив у очікуваннях сторін та мінімальну активність на ринку укладання угод.
Зараз, після відновлення роботи каналу Бистре, учасники ринку прогнозують часткове пожвавлення фрахтових потоків по Дунаю завдяки більш збалансованим умовам для переговорів між продавцями та покупцями. Як відомо, власники коастерів раніше вимагали підвищення ставок фрахту з дунайських портів через закриття гирла Бистре, і тепер очікується покращення ситуації для всіх сторін.