В Україні затверджено нові правила функціонування системи єЧерга. Йдеться про наказ № 1028 від 20 червня 2025 року. 

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію Мінрозвитку.

Документ вже зареєстрований Міністерством юстиції України. 

Оновлені правила у першу чергу спрямовані на забезпечення прогнозованості часу очікування в онлайн-черзі та врахування перевезення пріоритетних товарів. 

Зокрема, правила передбачають пріоритетне прибуття до пунктів пропуску вантажівок: зі швидкопсувними вантажами; що перевозять товари підприємств зі статусом "Авторизований економічний оператор"; що мають транзитну декларацію (Т1) чи книжку МДП (Carnet TIR). 

Співвідношення пріоритетних вантажів до інших типів вантажів буде розраховуватись відповідно до схваленого правила, а саме - 1 вантажівка АЕО/Т1/МДП з швидкопсуваним вантажем: 1 вантажівка з швидкопсуваним вантажем: 1 вантажівка АЕО/Т1/МДП: 5 вантажівок, що не мають пріоритету. 

Також передбачено позачергове прибуття до пунктів пропуску автомобілів Сил безпеки та оборони України, що прямують в службових потребах. 

Важливим новвоведенням у правилах є інструменти забезпечення прогнозованості єЧерги. А саме запобігання ситуаціям, за яких перевізники бронюють місце в черзі "про всяк випадок", без чіткого наміру виконати перевезення.

Для подолання цього явища в системі буде обмежено кількість продовжень та скасувань черги.  Так, скористатись функцією продовження черги можна буде один раз на два місяці (60 днів) для кожного вантажного автомобіля перевізника.

Відтермінувати заїзд на пункт пропуску можна буде один раз на 4,6,8 або 10 годин. 

Як і раніше, користувачі зможуть скасувати чергу.

Разом з тим, електронна система автоматично буде блокувати можливість зареєструвати в нову чергу конкретну вантажівку протягом двох тижнів, якщо: користувач вніс недостовірні дані щодо водія, вантажу чи транспортного засобу; виявлено дані про перетин кордону без реєстрації в єЧерзі; виявлено дані про перевезення вантажу, але під час реєстрації в черзі було вказано порожній транспортний засіб; користувач двічі підряд самостійно скасовував місце в черзі для вантажівки, що вже була в статусі "в’їзду до пункту пропуску"; вбулось анулювання черги системою двічі підряд через неприбуття вантажівки до пункту пропуску; за добу до перетину кордону користувач двічі скасував місце в черзі протягом останніх 30 днів.

2025-08-02-165119

2025-08-02-165124