Вантажообіг світової цивільної авіації у червні 2025 року сповільнив річні темпи зростання до 0,8%, при цьому ще у квітні трафік показував приріст на рівні 5,8%, а у травні - на 2,2%, випливає з даних Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA), пише ЦТС.

На міжнародних лініях вантажообіг зріс на 1,6% до червня минулого року, сповільнивши темпи зростання майже вдвічі щодо травневої динаміки.

З коментарів генерального директора IATA Віллі Уолша випливає, що основні гравці за червневими результатами мають "абсолютно різні історії".

Так, торгова напруга спричинила падіння вантажообігу в Північній Америці на 8,3%, військовий конфлікт на Близькому Сході спровокував падіння вантажної авіації в регіоні на 3,2%.

Водночас Азіатсько-Тихоокеанський регіон усупереч загальній тенденції у червні продемонстрував зростання на 9% у річному порівнянні.

Аналітики IATA також зазначають, що незважаючи на невелике збільшення доступних вантажних потужностей у річному відношенні (+1,7%), місяць до місяця пропускна спроможність знизилася на 2,2%, що говорить про коригування пропускних потужностей в умовах попиту на авіаперевезення, що слабшає.

Коментуючи червневу динаміку загалом, Уолш назвав приріст вантажообігу досить скромним. "Червневі дані щодо вантажних авіаперевезень ясно показали, що стабільність та передбачуваність відіграють найважливішу роль у підтримці торгівлі. Зрозумілість щодо тарифів США дозволяє компаніям з більшою впевненістю будувати плани", - заявив глава IATA, попередивши, що ринок ще має оцінити економічні збитки від нових цінових бар'єрів у світовій торгівлі.