Уряд і "Укрзалізниця" працюють над проектами будівництва євроколії від кордону до обласних центрів на заході України, що впершу чергу орієнтовані на пасажирський рух. Разом з тим, що стосується вантажних перевезень, то транспортування вантажів широкою колією є більш ефективним, ніж транспортування європейською колією, оскільки є різниця у навантаженнях на вісь, по габаритах вагонів та максимальній вазі вантажних поїздів.

Як передає ЦТС, про це в інтерв’ю Укрінформу заявив заступник міністра фінансів України Олександр Кава.

За його словами, навіть після завершення війни повністю перешивати колію під європейський стандарт надто дорого та немає сенсу.

"Приміром, в ЄС вага вантажного поїзда не перевищує 2 тисячі тонн, тоді як в Україні поширені поїзди вагою 5-6 тисяч тонн, а це напряму пов’язане із економічною ефективністю. Відмінність стандартів відчутна і пасажирам. Наприклад, багато пасажирів, які їздять з України в Європу, приміром, із Києва у Варшаву, не люблять їхати у вузьких європейських вагонах, які мають ширину лише 2 м 80 см, тоді як українські вагони мають ширину 3,20 і 3,50 м", - пояснив заступник міністра.

"Тож, на кордоні вантажі будуть перевантажуватися. Зараз у світі загалом є тренд до контейнеризації вантажів. Перевантажити контейнери з платформ одного стандарту на інший не є проблемою, і кількість контейнерних терміналів на українських кордонах з країнами ЄС щоразу збільшується, так що тут проблеми немає", - заявив Олександр Кава.

"Просто "перешивати" - це дуже дорогі проєкти, і навіть Фінляндія, яка давно є членом Європейського Союзу, не "перешиває" свою колію, яка такого самого стандарту, як в Україні", - резюмував посадовець.

Читайте також Будівництво євроколії в Україні змінить структуру ринку перевезень, - експерт