Адміністративне підвищення вартості перевезень контейнерів залізницею може стимулювати перехід вантажних потоків на автотранспорт та створює ризики для розвитку контейнеризації.

Про це пише ЦТС.

Пропоноване підвищення тарифу може суттєво збільшити витрати на логістику для клієнтів і зробити перевезення деяких видів вантажів неконкурентними. 

У компанії "Західний контейнерний термінал" підрахували, що вартість доставки вантажів в контейнерах з Києва до портів Великої Одеси зросте на 3,5 дол. за тонну.  За словами керівника компанії Володимира Лопатинського, додаткове занепокоєння викликає сама планка в 26 тонн брутто. В "Укрзалізниці" пропонують підвищити тарифи на перевезеннях в контейнерах, маса яких перевищує саме цей показник. 

"Це створює дискримінаційні умови для перевезень, оскільки загальноприйнята вага вантажу для стандартного морського контейнера становить близько 28,5 тонн", - каже очільник ЗКТ.

Підвищення тарифів, за оцінками операторів, може не лише виштовхнути вантажі з залізниці на автошляхи, а й знищити економічну привабливість інтермодальних сервісів. 

Представники бізнесу кажуть, що зростання тарифу навіть на 15–30% робить залізничну доставку дорожчою, менш гнучкою та повільнішою порівняно з автотранспортом. Це призведе до втрати десятків тисяч TEU на користь автотранспорту, втрат у розмірі сотень мільйонів гривень для УЗ, терміналів та державного бюджету.

При перегляді тарифів важливо враховувати інтереси не лише перевізника, а й усієї логістичної екосистеми, включаючи інвестиційний клімат і споживача, наголошують представники бізнесу. Адже йдеться не лише про перехід на автомобілі. Під загрозою - стратегічна мета держави щодо розвитку контейнеризації.


Читайте також: Тарифна війна: чому бізнес контейнерних перевезень б’є на сполох