Президент США Дональд Трамп розпорядився скасувати регулятивні обмеження, які забороняють комерційні надзвукові пасажирські польоти над територією країни.

Мета такого указу - відновити лідерство США в галузі високошвидкісної авіації, повідомляє ЦТС, посилаючись на LIGA.net.

"Американці повинні мати змогу літати з Нью-Йорка до Лос-Анджелеса менш ніж за чотири години. Досягнення в авіакосмічній інженерії, матеріалознавстві та зниженні шумового забруднення тепер роблять надзвукові польоти над сушею не лише можливими, а й безпечними, екологічно стійкими та комерційно життєздатними", - каже директор Управління з питань науки та технологій при Білому домі Майкл Краціос.

Згідно з указом, Федеральне авіаційне управління США (FAA) зобов'язане протягом 180 днів скасувати заборону на надзвукові польоти над сушею, яку ввели в 1970-х роках через занепокоєння щодо звукових ударів.

"Застаріле та надмірно жорстке регулювання понад 50 років гальмувало американську винахідливість і послаблювало нашу глобальну конкурентоспроможність", – зазначається на сайті Білого дому.

FAA має розробити нові стандарти сертифікації на основі рівня шуму, враховуючи сучасні досягнення в аерокосмічному інжинірингу та технологіях зниження шуму. Протягом 18-24 місяців планується встановити остаточні норми допустимих порогів шуму для зльоту, посадки та польотів.

Американські компанії, що розробляють надзвукові літаки, вже уклали контракти з великими авіалініями, включаючи United Airlines та American Airlines.

Сполучені Штати заборонили комерційні надзвукові польоти над сушею в 1973 році, через занепокоєння щодо звукових ударів, які створювали ці літаки під час перевищення швидкості звуки. Ці звуки викликали сильне шумове забруднення, тремтіння вікон у будинках та інші фізичні незручності для населення поблизу аеропортів.

На початку 2024 року NASA та Lockheed Martin представили експериментальний тихий надзвуковий літак. Тонкий, звужений ніс X-59 становить майже третину його довжини й розбиває ударні хвилі, які зазвичай призводять до звукового гуркоту надзвукового літака.