Перший у світі пасажирський електропором Nova на підводних крилах проекту P-12 шведського виробника Candela повернеться до роботи у системі громадського транспорту Стокгольма 15 квітня після закінчення льодового сезону.

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію Candela.

Пасажиропотік на маршруті між центром міста Екере та ратушею Стокгольма, де працює судно, збільшився на 30%, оскільки час у дорозі займає 30 хвилин порівняно з годиною їзди на машині або автобусі. Інші судна на маршруті виконують рейс за 45-55 хвилин.

Минулого сезону судно виконало 120 рейсів та перевезло 2326 пасажирів. До травня цього року буде організовано щоденну роботу порома.

Швидкість Candela P-12 складає 25 вузлів, що робить його найшвидшим електричним судном у світі.

Воно також перевершує за швидкістю пороми Стокгольмського архіпелагу, що працюють на дизельному паливі. За даними виробника, Nova виділяє на 95% менше вуглекислого газу в порівнянні зі звичайними дизельними суднами Lux і Sunnan, які курсують тим же маршрутом, і споживає на 84% менше енергії на пасажиро-кілометр.

Як зазначив генеральний директор та засновник Candela Густав Хассельог, для компанії важливо продемонструвати, що технологія підходить для інтенсивного використання у системі громадського транспорту.

"Це третє покоління наших суден на підводних крилах. Маючи досвід, накопичений при виробництві понад 100 прогулянкових суден, ми збільшуємо виробництво, щоб задовольнити попит", - сказав він.

Снимок экрана 2025-04-10 115129