Світло на "Титаніку" все ще горіло, коли він тонув. Такого висновку дійшли дослідники, які намагалися відтворити останні години життя атлантичного лайнера.
Для нового документального фільму National Geographic і Atlantic Productions "Титанік: цифрове відродження" було створено максимально точну копію судна, передає ЦТС, посилаючись на ВВС.
Детальний аналіз повномасштабного цифрового сканування судна проливає нове світло на події, які розгорталися на ньому до самого затоплення. За словами одного з дослідників затонулих уламків лайнера Паркса Стівенсона, "Титанік" є останнім живим очевидцем катастрофи, і в нього все ще є історії, які можна розповісти".
Уламки судна, які лежать на глибині 3800 метрів під поверхнею крижаних вод Атлантичного океану, в рамках проведеного дослідження знімали за допомогою підводних роботів. Для відтворення цифрового близнюка затонулого судна було зроблено більш, як 700 тисяч фотографій кожної його деталі.
Аналіз повнорозмірного цифрового сканування дає новий кут зору на останні години трансатлантичного лайнера. Отримана копія засвідчила, зокрема, жорстокість, з якою судно розірвало на дві частини після удару об айсберг.
Серед іншого, експерти досліджували одну з котелень. Репліка "Титаніка” показує, що деякі котли увігнуті всередину. А отже - вони все ще працювали, коли їх занурювали у воду. Це збігається зі звітами, зробленими після катастрофи, згідно з якими світло на кораблі було ввімкненим, коли лайнер затонув. Також на кормі виявлено відкритий клапан, що доводить, що пара все ще потрапляла до системи виробництва електроенергії.
Підтримання електрики на "Титаніку" до кінця стало можливим завдяки команді інженерів під керівництвом Джозефа Белла. Усі вони загинули в катастрофі. Експерти відзначають, що їхня відданість врятувала життя багатьом людям. Адже інші члени екіпажу мали можливість при світлі евакуювати пасажирів у шлюпках, перш ніж місце катастрофи занурилося в темряву.
Водночас, проведене комп'ютерне моделювання дозволяє припустити, що серед іншого, до затоплення корабля призвели проколи корпусу розміром з аркуші паперу формату А4.