Китаю загрожує втрата стратегічного порту в південній півкулі, оскільки Австралія пообіцяла повернути порт Дарвін у свою власність.

Про це пише ЦТС з посиланням на The Maritime Executive.

Розташований на північному центральному узбережжі Австралії, порт, хоч і невеликий за обсягом, розглядається як стратегічний актив. Це найближчий порт Австралії до Азії, і він відіграє все більш значну роль у розширенні морського нафтогазового сектору Австралії. Також це база морської піхоти США і популярне місце для круїзних суден.

Уряд Північної території Австралії у 2015 році схвалив 99-річну оренду порту китайською компанією Landbridge Group. Відтоді занепокоєння уряду країни щодо доцільності рішення зростало, а після повідомлень про фінансові труднощі оператора, а також після того, як китайські військові кораблі проводили бойові навчання в міжнародних водах біля східного узбережжя Австралії - влада країни підняла питання про повернення порту.

Прем’єр-міністр Австралії Ентоні Албанезе заявив, що його лейбористський уряд шукає приватного покупця, щоб припинити договір оренди з Landbridge Group.

Міністр оборони Річард Марлз відмовився повідомити, чи чинила адміністрація Трампа тиск на уряд Австралії, щоб той припинив оренду з китайською фірмою. Він відвідав США на початку лютого і зустрівся з високопоставленими американськими чиновниками, включаючи міністра оборони США Піта Хегсета.

Ліберально-національна коаліція, яка конкурує з правлячою Лейбористською партією на федеральних виборах в Австралії 3 травня, оголосила, що вона захистить порт Дарвіна, повернувши його "оператору, схваленому австралійським урядом", у разі переобрання.

Відносини між Австралією та Китаєм погіршилися під час пандемії Covid-19, тоді ж виникли запитання щодо того, чи відповідає оренда довгостроковим національним інтересам. Міністерство оборони попросило переглянути угоду у 2021 році, однак через два роки було прийнято рішення про те, що підписана угода не суперечить національній безпеці.

Залишається з’ясувати, як уряд Китаю впорається з правом власності на порт Дарвін після того, як гонконгська CK Hutchison оголосила про плани продати два порти на обох кінцях Панамського каналу консорціуму під керівництвом BlackRock після тиску з боку адміністрації Трампа.

Читайте також Між Пекіном і Вашингтоном: хто змагається за контроль над портами біля Панамського каналу