Ринок вантажних коліс Європи є домашнім для "Інтерпайпу". Компанія постачає залізничну продукцію в усі європейські країни. На двох із трьох вантажних вагонах Євросоюзу встановлені колеса, виготовлені в Україні. Про це під час Саміту Експортерів-2025, організованому виданням Forbes Ukraine розповів Олександр Гарькавий, директор дивізіону залізничної продукції.
Водночас, спираючись на Стратегію розвитку до 2032 року, "Інтерпайп" поставив перед собою мету заходити та зростати на ринку пасажирських коліс Європи, передає ЦТС. Це не просте завдання, адже цей сегмент є ще більш технологічним, аніж вантажний. "Поїзди рухаються зі швидкістю навіть до 300 кілометрів на годину. Якщо при цьому буде колесо, яке тріскається, то важко спрогнозувати наслідки для пасажирів у такому поїзді. Колесо - це високотехнологічний продукт, до якого висуваються суворі вимоги щодо безпеки", - наголосив Гарькавий.
Кожен пасажирський поїзд має власну конструкцію колеса, кожен національний оператор залізниць країн Європи має власті стандарти на додачу до загальноєвропейських, а процес сертифікації у світових вагонобудівних корпораціях, таких як Siemens, Alstom, Stadler, є важким та тривалим.
"Колесо під певний пасажирський поїзд - це розвиток окремого продукту. Для цього потрібна сильна технічна експертиза, більше кваліфікованих інженерів. Проте "Інтерпайп" вже має успішний досвід поставок пасажирських коліс для швидкісних поїздів Deutsche Bahn. На відміну від конкурентів в нас є власне виробництво сталі, Компанія є найефективнішим виробником у контексті зниження викидів CO2 та зменшення карбонового сліду у залізничній продукції. Ми із оптимізмом приймаємо цей виклик", - підкреслив Гарькавий.