Команда фінського суспільного мовника Yle провела розслідування, яке виявило, як росія вивела за кордон діяльність фірм, що опікуються флотом танкерів, які перевозять російську нафту - одним з найбільших осередків для цих компаній є фіктивні фірми в Дубаї.
Про це пише ЦТС з посиланням на YLE.
Журналісти встановили, що адресою реєстрації близько 60 таких компаній-ширм є один і той самий готель Meydan у Дубаї. Він виявився "віртуальним офісом" для тисячі фірм, які зареєстровані за цією адресою, але лише на папері. На таку компанію зареєстрований і танкер Eagle S, підозрюваний у пошкодженні підводних кабелів у Фінській затоці 25 грудня 2024 року.
Минулого тижня суд зняв арешт з Eagle S через відсутність достатніх підстав для продовження арешту. Міністерка закордонних справ Еліна Валтонен у коментарі з цього приводу визнала, що заплутана структура власності танкерів, які возять російську нафту, є великою проблемою.
Вона зазначила, що у ЄС розуміють проблему і шукають способи зробити ефективнішими санкції проти нафтового сектора росії. Одним зі способів можуть бути санкції проти компаній, які є операторами таких танкерів.
Валтонен вважає, що однією із проблем щодо ефективності санкцій проти росії є те, що багато країн не дотримуються їх, а західні держави не особливо можуть вплинути на це.
У матеріалі також нагадали, що низка країн ЄС, як зокрема Угорщина, Словаччина, Чехія, досі купують нафту у росії, а флот танкерів допомагає рф продавати нафту в треті країни.
Крім того, великі обсяги російської нафти можуть врешті потрапляти у ЄС "обхідними шляхами" - наприклад, танкер везе нафту з росії та розвантажується в Індії, де вантаж переробляють на нафтопродукти, які вже звідти "відбіленими" везуть у Європу.