Вінниця вже отримала 35 із 70 запланованих до передачі зі швейцарського Цюриха двосекційних трамваїв Tram2000, які були виготовлені у 1977-1987 роках.
Трамваї після експлуатації у Цюриху з відповідним якісним технічним обслуговуванням перебувають у майже ідеальному стані, передає ЦТС із посиланням на "Пасажирський транспорт". Єдиний їх недолік - концептуальна застарілість. Трамваї мають високу підлогу і тому не можуть вважатися інклюзивними і зручними для маломобільних категорій пасажирів.
У самому Цюриху частину трамваїв цієї моделі ще в 1990-х переобладнали - зробили з двосекційних трисекційними. Додаткова третя секція має низьку підлогу. Вона одночасно збільшувала загальну місткість трамваю і робила його інклюзивним. Але такі модернізовані трамваї залишаються працювати у Цюриху і до Вінниці не передаються, принаймні, у найближчі роки.
Одночасно міська влада Вінниці фактично припинила після початку війни створення трамваїв VinWay, які у трисекційному варіанті були фактичною модернізацією старих двосекційних трамваїв "Татра-КТ4", а у одиночному - виробництвом нових вагонів з використанням ходових візків від "Татри". Але низькопідлогові трамваї потрібні місту, і тому вінницькі транспортники пішли іншим шляхом - там будуть повторювати досвід Цюриха.
Тим паче, що додаткова угода Вінницької міськради з Цюрихом передбачає передачу всієї технічної документації на згадану вище модернізацію трамваїв Tram2000. Тож частину переданих трамваїв у Вінниці додатково обладнають низькопідлоговою середньою секцією.
Водночас, проект переобладнання передбачає додавання ще одного проміжного безмоторного візка. Такі візки можуть бути надані швейцарською стороною, або взяті від тих кількох вагонів, що у Вінниці з самого початку мали намір використати в якості джерел запчастин.
На даний момент КП "Вінницька транспортна компанія" оголошено тендер на виготовлення каркасу першої низькопідлогової секції для вагона Tram 2000 вартістю 1 млн 21 тис. гривень. Найпевніше, на одному такому трамваї буде відпрацьовано весь виробничий цикл, після чого слід чекати ще кілька аналогічних модернізацій.