Литовський Клайпедський порт у 2024 році збільшив вантажообіг на 8% порівняно з 2023 роком, до 35,5 млн т. Рік відзначений не тільки приростом вантажопотоку, але і рекордами в перевалці будівельних матеріалів, мінералів і контейнерів.
Як пише ЦТС, про це повідомили в адміністрації порту.
За підсумками року Клайпеда заняла 39% ринку серед портів Балтії. Більше всього в 2024 році в порту зафіксували приріст в обробці будівельних матеріалів і мінералів. Перевалка цих вантажів зросла майже вдвоє: з 1,4 млн т у 2023 році до 2,68 млн т у 2024-му.
Рост обумовлений активним будівництвом автомобільних і залізничних доріг. Це найбільший обсяг названих вантажів за всю історію Клайпедського порту. Більша частина (93%) будівельних матеріалів і мінералів була імпортною, чому майже половина імпорту (47%) прийшла в скандинавські країни.
Контейнерні вантажі зайняли друге місце за зростанням тоннажу в минулому році - 859 тис. т (+9%). У загальній складності перевалено 10 млн т, що становить 28% від загального обсягу вантажів порту. У 2024 році в обробці контейнерів також встановлено новий рекорд в 1,68 млн TEU (+2%).
Третьою групою за зростанням тоннажу в минулому році стали накатні вантажі – в Клайпеде перевалили 852 тис. т (+16%). Всього за рік було опрацьовано 6,1 млн т паромних транспортних засобів. Це становить 17% від загального обсягу вантажів порту.
Значно збільшилася перевалка деревини та продукції лісового господарства – 244 тис. т (+49%). У минулому році було перевалено 189 тис. т чугуна, сталі та металоконструкцій (+75%). Обробка прийнятих склала 1,76 млн т (+13%).
Кількість суден, що знаходяться в порту, також в минулому році збільшилося: порт прийняв 5,478 тис. суден, що на 132 судна, або на 2% більше, ніж у 2023-м. Пасажиропоток Клайпедського порту в минулому році виріс на 7%, до 381 тис.
У той же час в порту зафіксували зниження обсягів перевалки нафтопродуктів. В цьому вантажному сегменті падіння склало 784 тис. т, або 18%, до 3,63 млн т. Грузів стисненого природного газу стало менше на 14%, до 2 млн т. Зерна в 2024 році перевезли на 70 тыс. т менше, чим у 2023-м. Всього перевалили 4,15 млн т, що склало 12% від загального обсягу вантажоперевалки Клайпедського порту.
Якщо переглянути грузооборот минулого року і розділити його на квартали, то друга половина року була більш успішною для Клайпедського порту. І в III, і в IV кварталі обсяг вантажів склав 9 млн т.
Прошлий рік став самим успішним для Клайпедського порту в порівнянні з іншими портами Балтії. Його доля ринку зросла на 3 процентних пункти, з 36% у 2023 році до 39% у минулому році. На другій позиції в регіоні Ризький порт з 18,1 млн т вантажів (-4%). Найбільший спад в Риге вийшов із-за низьких обсягів перевалки вугілля, руди, будівельних матеріалів і мінералів. У Лієпає перевалка впала на 3%, до 7 млн т, а у Вентспілсе – на 21%, до 8,2 млн т.
У совокупності на три латвійських порту надходить 33,3 млн т. Це на 6% менше, ніж перевалює Клайпедський порт. Грузооборот естонського Таллінського порту в 2024 році збільшився на 4%, до 13,1 млн т. Рост став можливим за рахунок обсягу навалочних, контейнерних і накатних вантажів.