Чотирьохрічний період президентства Джо Байдена в США був одним із найприбутковіших для судноплавства.

Як повідомляє ЦТС, про це пише галузеве видання Splash.

Зазначається, що із поверненням Дональда Трампа в Білий дім у експертів судноплавної індустрії виникає багато запитань щодо майбутнього глобальної торгівлі, на деякі з яких можна швидко відповісти, якщо майбутній американський президент пообіцяє підписати багато розпоряджень відразу після складання присяги.

Очікується, що в найбільшому програші під час другого терміну перебування Трампа на посаді може опинитися офшорний вітровий сектор.

Під час першої каденції Трампа і торговельної війни з КНР китайці скоротили імпорт американського зерна. Якщо ця торгова війна набуде нової сили, то Китай може вдатися до збільшення імпорту зерна із Бразилії.

Згідно з даними Clarksons Platou Securities, сипучі вантажі, зокрема зерно та сталеві вироби, найбільше постраждали від першої торговельної війни Трампа з Китаєм, за ними йшов ЗПГ.

Коментуючи це, Бурак Акдемір, керуючий директор компанії Range Shipping, сказав Splash, що "Трамп під час другої каденції може привести до переналагодження американсько-китайських відносин, що суттєво вплине на світову торгівлю. Якщо напруженість зменшиться, це може відновити довіру та збільшити обсяги торгівлі, зокрема сухими вантажами, пов’язаними із китайським імпортом залізної руди, вугілля та зерна".

І навпаки, він попередив, що, якщо політика протекціонізму чи геополітична невизначеність збережуться, збої в торгівлі можуть стримувати зростання, переміщуючи потоки на інші ринки, що розвиваються.

Експерти морської галузі відзначають, що однією із сфер, яка може зіткнутися з перешкодами внаслідок другого терміну Трампа, є шлях декарбонізації судноплавства.

"Робота, яка зараз триває в Міжнародній морській організації (IMO) для отримання нових правил і встановлення глобальних цілей, може зайти в глухий кут, - попередили аналітики з Sea-Intelligence в останньому звіті. - Це, у свою чергу, прискорить тенденцію, коли регулювання щодо декарбонізації судноплавства буде здійснюватися локально, а не глобально".

Раніше Грем Портер, голова Tiger Group Investments і один із співзасновників Seaspan, ще до оголошення результатів президентських виборів в США говорив: "Я думаю, що ми отримаємо все більше і більше регулювання, все більше і більше тарифів, все більше і більше антиторгівельних позицій і, ймовірно, все більше і більше національних флотів, які перевозитимуть власні вантажі".

Марк Кемерон, головний операційний директор Ardmore Shipping, припускав, що, якщо Трамп зможе вплинути вплинути на війну в Україні і призвести до її припинення, то це мало б негативний влив на ринок танкерів. З іншого боку, оскільки потенційна нова адміністрація Білого дому може виявитися набагато жорсткішою щодо Ірану, то це, на його думку, є позитивним для танкерної торгівлі.

Читайте також Камала Гарріс чи Дональд Трамп? Як вибори в США можуть вплинути на світове судноплавство