В польському морському порт Колобжег, розташованому на узбережжі Балтийського моря між Свіноуйсцем та Гдинею, планують провести масштабні роботи з розширення та днопоглиблення головного каналу.

Про це пише ЦТС з посиланням на Gospodarkamorska.

У ході реалізації проекту планують "зрізати" частину причалу та реконструювати інфраструктуру доступу до порту та портового каналу, якими керує Морське управління в Щецині. Реконструкції та ремонту також потребують 250 м набережної.

Такі роботи відкриють можливості для заходу в порт суден довжиною до 130 м. Нині це можуть робити лише судна завдовжки лише до 100 м.

Координуватиме процес Управління морського порту Колобжег. До проекту будуть залучені лише 13% (із 40%) територій, якими керує компанія. 16% - це так звана інфраструктура Морського управління в Щецині. Найбільше, бо аж 71%, - територія Міністерства оборони.

Але саме міська компанія, що керує портом, протягом 10 років прагнула залучити Міністерство оборони та Морське управління в Щецині до заходів, які дозволять розвинути порт та ефективніше використовувати його потенціал.

За словами очільника Управління морського порту Колобжег Артура Лієвського, інфраструктура, що належить Морському управлінню Щецина та Міноборони, розташована в безпосередній близькості від водного шляху. Провести ці роботи неможливо без модернізації гідротехнічної інфраструктури обох суб'єктів.

Зміна курсу водного маршруту дозволить не тільки збільшити обсяг вантажів чи пасажиропотік, йдеться і про функцію сервісного порту для морських вітрових електростанцій, і про створення Центру морських операцій у Військовому порту.

Із огляду на це, Лієвський зауважує: "Дивлячись на порт з точки зору зростаючих побоювань щодо безпеки країни та беручи до уваги обов'язок енергетичної трансформації та інфраструктури вітрових електростанцій, а отже, критичну інфраструктуру, вважаю, що володіння військовим портом у Колобжезі є нашим активом. Однак важливо, щоб роботи з модернізації були скоординовані. Щоб ніхто не робив їх самостійно, бо тоді ми не досягнемо ефекту оптимального використання потенціалу порту".

Оголошений тендер - це пропуск до пошуку джерел фінансування. Оскільки роботи будуть пов'язані одночасно з оборонною та енергетичною трансформацією країни, ініціатори змін розраховують на більше одного джерела фінансування.