28 листопада у Комітеті з питань транспорту та інфраструктури відбулась друга зустріч в рамках Транспортного діалогу між Україною та Єврокомісією з Генеральною директоркою Директорату з питань мобільності та транспорту (DG MOVE) Європейської Комісії Магдою Копчінською.
Про це пише ЦТС з посиланням на комітет Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури.
Магда Копчінська у своєму виступі підкреслила важливість забезпечення виконання міжнародних зобов’язань України з питань транспорту в рамках Угоди та плану для реалізації програми фінансової підтримки України від ЄС Ukraine Facility та відзначила прогрес роботи Комітету з моменту попередньої зустрічі у березні 2024 року. Враховуючи проведення у червні наступного року офіційного скринінгу - оцінки відповідності українського законодавства праву ЄС за транспортними розділами, Копчінська запропонувала, у разі необхідності, залучення технічної допомоги експертів права ЄС.
Участь у заході взяли представники Генерального директорату з питань мобільності та транспорту DG MOVE Алан Барон (Alain Irenee Bruno Baron), Бет Мастерсон (Beth Masterson) та голови підкомітетів Комітету з питань транспорту та інфраструктури.
Раніше повідомлялося про те, що в Брюсселі відбулася двостороння зустріч між Україною та Європейською Комісією, присвячена прескринінгу українського законодавства у сфері залізничного транспорту. Це один із перших кроків підготовки до офіційного скринінгу за переговорним розділом 14 "Транспортна політика", який визначить подальший переговорний процес щодо гармонізації українського законодавства з вимогами європейських директив, зокрема щодо залізничного транспорту.
Нагадаємо, програма фінансової підтримки України від Європейського Союзу Ukraine Facility передбачає надання 50 мільярдів євро від ЄС протягом 2024-2027 років, які будуть спрямовані на фінансування державного бюджету та стимулювання інвестицій.
Сферу транспорту й логістики в цій програмі визначено ключовою для експортноорієнтованого розвитку. Від України очікують змін, які стосуються модернізації логістичної системи, мережі TEN-T, приведення у відповідність до стандартів ЄС залізничного сектору та покращення портових послуг. Очікується, що реформи транспортного сектору України сприятимуть більш тісній інтеграції нашої країни з економікою Європейського Союзу та зі світовою економікою.