В рамках вимушеної реструктуризації вантажних операцій французької залізничної корпорації SNCF відповідно до вимог Європейської Комісії, з початку 2025 року SNCF Fret буде поділено на дві компанії: залізничного оператора Hexafret та компанію Technis, яка надаватиме послуги з обслуговування локомотивів.
Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.
SNCF заявляє, що узгоджений з ЄК план реструктуризації дозволить уникнути повернення 5,3 млрд євро "незаконної держдопомоги", виявленої розслідуванням європейського регулятора в 2023 році.
Згідно з заявою, сукупна виручка двох компаній оцінюється в 700 млн євро, що можна порівняти з виручкою SNCF Fret. Обидві компанії працюватимуть у рамках підрозділу SNCF Rail Logistics Europe, до якого французька залізнична корпорація має намір об'єднати усі свої транспортно-логістичні операції.
Профспілки Франції категорично проти запропонованої реорганізації і мають намір розпочати 11 грудня безстроковий страйк із вимогою про його припинення. Відповідно до спільної заяви профспілкових об'єднань французьких залізничників CGT-Cheminots, Unsa-Ferroviaire, Sud-Rail та CFDT-Cheminots, протест спрямований проти поділу SNCF Fret, і загалом проти плану ЄК щодо створення конкурентного ринку в індустрії залізничних перевезень Франції. Профспілки впевнені, що відсутність державної підтримки та послаблення регулювання знизить конкурентоспроможність залізничного транспорту та матиме своїм наслідком відтік вантажів на автотранспорт.
Реорганізація SNCF проводиться відповідно до вимог ЄК. Вантажний оператор французької залізничної корпорації SNCF був бенефіціаром цілої низки заходів підтримки з боку уряду Франції. Компанія була збитковою, в період з 2007 до 2019 року її збитки постійно покривалися материнською компанією SNCF. Розслідування ЄК кваліфікувало цю допомогу як держфінансування, оскільки корпорація перебуває під контролем у власності держави.
Аналогічне розслідування було проведено і щодо німецької Deutsche Bahn, перед якою тепер також стоїть завдання реформувати свої вантажні операції DB Cargo.