За підсумками 9 місяців 2024 року у світі було здано в експлуатацію 410 контейнеровозів сумарною місткістю 2,5 млн TEU, тоді як роком раніше місткість введеного в експлуатацію флоту склала 2,3 млн TEU, повідомляє Container News з посиланням на дані BIMCO, пише ЦТС.

Оскільки темпи утилізації вікових контейнеровозів залишаються низькими, постачання новобудов з початку 2024 року збільшили провізні потужності світового контейнерного флоту на 2,4 млн, або на 8,7%.

В результаті, світовий контейнерний флот на сьогодні складається з 6699 суден сукупною місткістю 30,4 млн TEU.

З початку 2020 року обсяг постачань зріс на 32%.

"Незважаючи на те, що контейнерний флот швидко збільшується, замовлення продовжують розміщуватись, - зазначив головний аналітик BIMCO Нільс Расмуссен. - Цього року обсяг контрактів вже вдвічі перевищує торішній портфель замовлень. На початку червня обсяг замовлень знизився до 5,9 млн TEU, але зараз він досяг 7,6 млн TEU, або 25% від чинного флоту".

Контейнеровози місткістю 12-17 тис. TEU з початку 2020 року забезпечили 47% провізних потужностей у портфелі замовлень і в найближчі роки залишатимуться основним драйвером зростання.

До кінця 2024 року планується передати замовникам ще 500 тис. TEU. Таким чином, за підсумками цього року буде введено в дію 3 млн TEU.

Протягом найближчих чотирьох років планується постачати в середньому 1,7 млн TEU на рік. На 2029 рік до здачі вже заплановано 300 тис. TEU.

"Нині портфель замовлень становить 25% чинного флоту, але фактичне зростання флоту залежатиме від обсягу утилізації. Темпи утилізації останніми роками низькі, і найближчим часом основними кандидатами на злам будуть контейнеровози старше 20 років, їх сумарна місткість становитиме 3,4 млн  TEU. Якщо всі вони будуть утилізовані протягом наступних п'яти років, зростання флоту за рахунок поточного портфеля замовлень може становити 14%", - додав Расмуссен.