Якщо в Україні буде розширюватися мережа залізниць з європейським стандартом колії 1435 мм, зростатиме мережа сухих портів і доступ до українського ринку отримають західні залізничні перевізники, то це може поставити питання про виживання "Укрзалізниці" в умовах жорсткої конкуренції. Разом з тим може суттєво зрости ринок вантажних перевезень.

Як передає кореспондент ЦТС, про це заявив директор компанії "Логістична майстерня" Віктор Барановський під час Ukrainian logistic forum 2024 "Переформатування, відновлення, розвиток і стійкість", що проходить сьогодні в Києві.

Логіст вважає, що це станеться неминуче, навіть незважаючи на певний дефіцит українських вагонів, здатних рухатися євроколією. "Європа зайде до нас зі своїми вагонами, якщо ми дамо їм вантажі", - вважає Барановський.

"Які шанси вижити в "Укрзалізниці" за нормальної конкуренції, коли зникнуть ці 85 мм різниці в колії? Приблизно такі самі як у "Укрпошти" проти "Нової пошти", - порівняв експерт.  Він наголосив, що бар’єр для європейських перевізників до тепер створювали "саме 85 мм різниці на колії".

"Але цей бар’єр почне розмиватися із розширенням мережі європейської колії, і завдяки нашими компаніями, які активно роблять перевантаження в місцях, де колії стають дотичними… Сподіваюся, що "Укрзалізниця" по-трохи мігруватиме на те місце, яке їй уготоване історією", - резюмував експерт.

Нагадаємо, що раніше сумніви щодо конкурентоздатності УЗ висловлювали експерти ринку залізничних перевезень під час обговорення питання підвищення вантажних тарифів. "Схема роботи у компанії дуже проста: коли у них закінчується гроші, вони йдуть до споживача та просто збирають свій врожай і закривають проблеми, які у них є. А що буде, коли вони будуть конкурувати з перевізниками із Євросоюзу, якщо це все об'єднається? Як "Укрзалізниця" готується до відкритої конкуренції?", - зазначав віце-президент Союзу хіміків України Ігор Гольченко.