Вантажообіг Клайпедського порту за січень-вересень 2024 року склав 25,8 млн т, що на 7% більше, ніж за відповідний період минулого року, повідомили у Клайпедській гавані, пише ЦТС.
На результати вплинула успішна робота у серпні та вересні, коли перевалювали по 3 млн т вантажів щомісяця.
У вересні на 75% збільшився обсяг контейнерних вантажів, більше було мінералів та будівельних матеріалів, газу ЗПГ та зернових.
За 9 місяців у порту перевалено 13,4 млн т генеральних вантажів (+13%), насипних - 7,5 млн т (+14%), наливних - 4,9 млн т (-26%).
Найбільший вплив на зростання обороту за січень-вересень мали мінеральні та будівельні вантажі (+91%, або 651 тис. т), поромні транспортні засоби (+18%, або 703 тис. т), деревина та лісова продукція (+58%, або 202 тис. т), добрива (+22%, або 230 тис. т).
За 9 місяців цього року у Клайпеді зменшилася кількість контейнерів (-2%, або 14,648 тис. TEU), нафтопродуктів (-13%, або 431 тис. т) та ЗПГ (-23%, або 413 тис. т), на що в основному вплинув відхід терміналу ЗПГ Independence на місячний ремонт у сухий док у Данії.
Число суднозаходів за січень-вересень збільшилось на 3%, а пасажиропотік - на 9%.
Загальна пропускна спроможність портів Балтії у січні-вересні скоротилася на 2%, або на 1,5 млн т. Це пов'язано із зменшенням обсягів перевалки вантажів у латвійських портах Вентспілс та Рига.
У той же час Клайпедський порт збільшує свою частку ринку на 3,3% - з 35,4% минулого року до 38,7% цього року. На частку Ризького порту припало 19,7% обсягу, Таллінського - 14,6%, Вентспілського - 8,4%, Лієпайського - 7,9%.