Екіпажі суден, що пов’язані з росією і залучені до незаконних перевезень вантажів, часто грубо і незграбно приховують ідентифікаційні знаки цих суден, порушуючи закони, встановлені Міжнародною морською організацією (IMO).

Як пише ЦТС з посиланням на Splash, це констатує морський оглядач Йорук Ішик, що спеціалізується на моніторингу суден, які проходять протокою Босфор.

Він відстежив десятки суден, на яких оригінальні назви і навіть номери ІМО були зафарбовані.

Як зазначив турецький оглядач в коментарі Splash, росіян все більше не хвилює, як виглядають перефарбовані назви суден.

"З’являється все більше саморобних спроб написати імена, смішно маленькі, криві або написані людьми, які не знайомі з латинськими літерами", - говорить Ішик.

В соцмережі Х він опублікував багато фото подібних транзитних суден. Одним із таких прикладів був балкер "Мурманського морського пароплавства" під російським прапором Grumant, який нещодавно пройшов через Босфор до окупованого Севастополя після доставки 20 000 тонн викраденої української пшениці до Тартуса в Сирії. Балкер пройшов через Босфор із видаленими першими чотирма буквами та зафарбованим логотипом компанії.

Screenshot - 02_09_2024 , 20_42_39

Представник IMO сказав Splash, що правило SOLAS XI-1/3 вимагає, щоб ідентифікаційні номери суден були постійно позначені на видному місці або на корпусі судна, або на надбудові.

Держави як держави прапора, порту або прибережні держави несуть відповідальність за забезпечення виконання цього правила.

Резолюція IMO A.1162(32) також закликає уряди вживати всіх заходів у рамках національного законодавства для запобігання та припинення всіх форм морського шахрайства та повною мірою співпрацювати в обміні інформацією з цією метою.