Низка зареєстрованих у Молдові компаній допомагають росії транспортувати значні обсяги нафти морем. Про це йдеться у розслідуванні журналістського об'єднання RISE Moldova.

Про це пише ЦТС з посиланням на Бізнес Цензор.

Так, за останні 6-7 місяців до 2% російської нафти транспортувалося танкерами, зареєстровані на молдовські компанії, які навіть не мають співробітників у Молдові.

Більшість цих танкерів включені до так званого "тіньового флоту" росії. Таким чином, Кремль намагається уникнути міжнародних санкцій, запроваджених у відповідь за повномасштабну війну в Україні.

Журналісти знайшли 23 "молдовських" танкерів, це майже 6% "тіньового флоту" росії. Однак, якщо вірити заявам однієї із залучених до цієї схеми кишинівських компаній, яка стверджує, що оперує флотом із 50 танкерів, то насправді може бути йтися про 70 танкерів.

"Молдавські компанії, виявлені RISE Молдова, мають між собою кілька подібностей та зв'язків: вони були зареєстровані після 24 лютого 2022 року, дня, коли Росія розпочала активну війну в Україні; у назві зазвичай є слова "Управління суднами", "Доставка"; вони мають однакові юридичні адреси; вони мають афілійованих адміністраторів та засновників і, найчастіше, одні й ті самі цифри та помилки в інформативних примітках до фінансової звітності", - вказують автори розслідування.

Що стосується обсягів експорту вуглеводнів з росії, то обсяги, які транспортують нафтові танкери під управлінням молдовських компаній, приблизно в чотири рази перевищують річний імпорт нафтопродуктів до Молдови.

Тільки в першому півріччі 2024 року обсяг нафти та нафтопродуктів з росії, транспортованих/експортованих танкерами, управління якими забезпечують молдавські компанії, становив близько 27,5 млн барелів, або приблизно 3,75 млн тонн, свідчать підрахунки Київської школи економіки, які наводить RISE Молдова.

Вартість цієї нафти оцінюється у приблизно 2,2 млрд доларів, якщо брати для розрахунків середню ціну на нафту марки Brent.