У першому півріччі 2024 року залізниці Німеччини (DB) відзвітували про негативні фінансові результати, які керівництво компанії пояснює системними обмеженнями мережі та складною експлуатаційною ситуацією, обумовленою екстремальними погодними умовами (зокрема, повенями на півдні Німеччини у травні-червні) та страйками машиністів у перші місяці 2024 року.
Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.
Збиток лише внаслідок страйків машиністів DB оцінили приблизно у 300 млн євро.
Скоригований показник EBIT концерну DB виявився негативним (-677 млн євро), збиток після сплати податків досяг 1,2 млрд євро (проти збитку 71 млн євро у першій половині 2023 року). Оборот DB за звітний період також знизився на 3% і склав 22,3 млрд євро. Проте концерн має намір за підсумками 2024 року скоротити збитки на 2 млрд євро порівняно з результатом 2023 року, розраховуючи на позитивний ефект від заходів щодо модернізації мережі, скорочення витрат та підвищення ефективності діяльності. Зокрема, модернізація магістралі Riedbahn, що поєднала Франкфурт-на-Майні і Мангейм, сприятиме скороченню затримок поїздів на напрямку внаслідок порушень у роботі залізничної інфраструктури на величину до 80%.
За рахунок виплат із федерального бюджету країни значно зросли чисті капіталовкладення у розвиток мережі та рухомий склад - до 4 млрд євро (+35%), а валові капіталовкладення - до 7,1 млрд євро (+18%).
Потягами далекого прямування за перші 6 місяців 2024 року перевезено 64,2 млн пасажирів (-6%). Пасажирообіг внаслідок страйків та негативних погодних явищ також знизився до 20,9 млрд пасажиро-км (–3,6 %).
У регіональних пасажирських перевезеннях досягнуто зростання пасажиропотоку до 855 млн пасажирів (+6%), пасажирообіг збільшився до 19,5 млрд пасажиро-км (+17%), що значною мірою обумовлено популярністю місячного проїзного Deutschland-Ticket за 49 євро. При цьому підрозділи DB, що відповідають за дальні (DB Fernverkehr) та регіональні (DB Regio) перевезення, показали збитки.
Вантажний оператор DB Cargo зафіксував падіння обсягу перевезень на 10,2% (до 93 млн т) і вантажообігу - на 7,6%, а виторг скоротився на 106 млн євро до 2,8 млрд євро.
Відкоригований показник EBIT оператора впав до -261 млн євро (на 66 млн євро гірше значення за перше півріччя 2023 року).
Добрі фінансові результати показала дочірня логістична компанія DB Schenker. Її відкоригований показник EBIT склав +520 млн євро з хорошими перспективами подальшого зростання.