Кількість переданих в експлуатацію нових контейнерних суден у січні-червні 2024 року склала 264 одиниці загальною місткістю 1,6 млн TEU. Вантажомісткість флоту контейнеровозів за рахунок введених суден зросла до 29,5 млн TEU. Показник збільшився, порівняно з першим півріччям 2023 року, на 11%, що стало найшвидшим приростом за останні 15 років, йдеться в матеріалі BIMCO (Baltic and International Maritime Council), пише ЦТС.
Найшвидше зростала вантажомісткість у сегменті контейнеровозів з 12-17 тис. TEU, частка якого досягла 22% у міжнародному флоті.
Сукупна місткість у цьому сегменті зросла на 25% порівняно з аналогічним періодом минулого року, і на нього припала майже половина загального приросту потужностей. Експерти припускають, що цей сегмент контейнеровозів переважатиме найближчими роками в загальному тоннажі світового флоту.
Найбільші судна у сегменті понад 17 тис. TEU, які домінували у зростанні у 2015-2021 роках, сьогодні становлять 17% вантажомісткості в портфелі замовлень на контейнеровози.
Експерти BIMCO вважають, що увага судновласників очевидно змістилася з більших суден, оскільки їхня операційна діяльність обмежена портами Азії та Європи, а 212 суден, що вже перебувають в експлуатації, охоплюють більшу частину цих маршрутів.
Усього з початку 2024 року судновласники розмістили замовлення на будівництво 63 контейнеровозів загальною місткістю 400 тис. TEU. Зараз у портфелях верфей є замовлення із терміном передачі суден у 2028 році. З 2025 по 2027 очікується передача замовникам щорічно в середньому 1,5 млн TEU.
BIMCO прогнозує, що наприкінці третього кварталу 2024 року вантажомісткість контейнерного флоту вперше перевищить 30 млн TEU і до кінця поточного року досягне 30,5 млн TEU. Портфель замовлень поповниться ще на 4,3 млн TEU до кінця 2027 року.
Високий попит на контейнерні судна через зростання вантажоперевезень та зміну маршруту контейнерних ліній в обхід Червоного моря також позначився на низькому рівні переробки на металобрухт: лише 36 контейнеровозів місткістю 51 тис. TEU було відправлено на утилізацію.
Проте аналітики з BIMCO вважають, що зростання обсягу контейнерних вантажів навряд чи співпадатиме з нарощуванням потужностей, тому утилізація суден на металобрухт збільшиться, що стримає загальне зростання світового контейнерного флоту. До того ж, у разі відновлення звичного маршруту через Суецький канал та Червоне море попит на будівництво нових суден швидше за все впаде.