Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) розглянуло проєкт постанови Кабінету міністрів України "Про внесення зміни до пункту 2 додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548" та ідентифікувало в документі корупціогенний фактор, а саме - встановлення непрозорого механізму державного тарифного регулювання у сфері морського транспорту.

Як передає ЦТС, про це йдеться в повідомленні на сайті НАЗК.

Проєктом постанови пропонується внести зміни до п.п "г" п. 2 додатка до Постанови, зокрема виключити положення щодо погодження Кабінетом міністрів України встановлених Мінінфраструктури розмірів ставок портових зборів та тарифів в іноземній валюті на спеціалізовані послуги, що надаються у морському порту.

В НАЗК вважають, що виключення відповідних положень чинної Постанови в сукупності з неврегульованістю на рівні підзаконного нормативно-правового акту методики розрахунку відповідних зборів та тарифів необґрунтовано розширює дискреційні повноваження Мінінфраструктури та суттєво збільшує корупційні ризики, пов’язані з реалізацією відповідних положень на практиці.

Відповідно до діючого п.п "г" п. 2 додатку до постанови КМУ від 25.12.1996 № 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" Мінінфраструктури за погодженням з Кабінетом міністрів України тимчасово, до утворення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту, встановлює:

- розміри ставок портових зборів в іноземній валюті;

- тарифи в іноземній валюті на спеціалізовані послуги, що надаються у морському порту суб’єктами природних монополій, за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України.

Тож, в Агентстві назвали потенційним корупційним фактором встановлення або розширення дискреційних повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, за відсутності визначення вичерпних випадків, підстав, форм, строків, порядку здійснення таких повноважень, контролю за їх здійсненням та відповідальності за можливі зловживання під час їх здійснення.

Рекомендація НАЗК - п.п "г" п. 2 додатка до Постанови залишити в чинній редакції.

Запропонована модель тарифного регулювання у сфері морського транспорту є корупціогенною, що унеможливлює прийняття проєкту постанови у пропонованій редакції, резюмували в НАЗК.