За кілька місяців після вторгнення в Україну та каральних обмежень Заходу, запроваджених у відповідь, росія накопичила тіньовий флот для транспортування своєї нафти по всьому світу. Тепер з’являється все більше доказів того, що Москва почала створювати флот для транспортування зрідженого природного газу.

Про це пише ЦТС з посиланням на Bloomberg.

Газ є ключем до планів Кремля зі збільшення експорту, поповнення державної скарбниці та фінансування своєї військової машини, але для цього потрібна більша частка світового ринку ЗПГ, оскільки колись торгівля ним майже припинена. На сьогоднішній день планам розширення заважали санкції США, які не дозволили іноземним компаніям потрапити на ринок і зупинили постачання спеціалізованих суден, готових до роботи в арктичних умовах.

Нові європейські обмеження, що з'являться наступного року й обмежать доступ до портів, ще більше ускладнять поточний ланцюжок поставок.

За останні три місяці право власності на вісім суден було передано маловідомим компаніям в Дубаї, згідно з даними Equasis. Чотири з них мають льодовий клас і вже отримали дозвіл від Москви на проходження арктичними водами росії цього літа.

Хоча Bloomberg не вдалося безпосередньо пов'язати ці судна з великими російськими компаніями, деталі схожі на маневри зі створення тіньового нафтового флоту країни, включаючи використання непрозорих компаній і настільки старих суден, що зазвичай вони вже повинні були бути виведені з експлуатації.

В індустрії ЗПГ, яка в кілька разів менша за нафтовий ринок, незвично, коли незнайоме ім'я купує спеціалізовані судна, які можуть коштувати сотні млн доларів. Щонайменше три танкери також мають страховиків у базі даних Міжнародної морської організації, які вказані як "невідомі", що є ще однією характерною рисою суден темного флоту.

"Є кілька ознак, що вказують на зусилля росії зі створення тіньового флоту для ЗПГ. Придбання старих суден, передача суден льодового класу дубайській компанії і рекордна кількість дозволів на використання Північного морського шляху вказують на те, що шматочки тіньового флоту стають на свої місця", - каже засновник Арктичного інституту у Вашингтоні Малте Хумперт. 

За даними Equasis, право власності на чотири нещодавно побудовані судна льодового класу окремо перейшло до компанії White Fox Ship Management, що також базується в Дубаї. Росія нещодавно схвалила ці судна - "Норт Ейр", "Норт Маунтін", "Норт Скай" і "Норт Вей" - для навігації в Арктиці цього літнього сезону.