Вантажообіг порту Роттердам склав за підсумками першого кварталу 2024 року 110,1 млн тонн, на 1,4% менше, ніж за аналогічний період 2023 року, повідомили в Адміністрації порту, пише ЦТС.

Контейнерообіг збільшився - у TEU на 2% майже до 3,3 млн TEU, у тоннах - на 3,3% до 32,5 млн тонн.

Перевалка сухих вантажів скоротилася на 4,5% до 17,2 млн тонн, головним чином через різке падіння вантажопотоку вугілля (мінус 27,4% до 5,4 млн тонн), що у свою чергу було обумовлено зниженням попиту з боку теплових електростанцій.

Імпорт залізняку збільшився на 23,2% до 6,4 млн тонн на тлі відновлення обсягів виробництва сталі в Німеччині. У той же час, експорт залізняку і брухту впав на 17,7% до 8238 тис. тонн. Оборот сільгоспвантажів знизився на 10,9% до 2,5 млн тонн.

Перевалка наливних вантажів скоротилася на 3,1% до 52,6 млн тонн за рахунок зниження обсягів сирої нафти (-1,9% до 25,8 млн тонн), нафтопродуктів (-3,4% до 14,6 млн тонн) та іншого наливу (-7,6% до 9,2 млн тонн). Вантажопотік зрідженого природного газу збільшився на 3,6% до 3,1 млн тонн.

Контейнерообіг показав невелике зростання вперше за останні три роки (+2% майже до 3,3 млн TEU в TEU і +3,3% до 32,5 млн тонн в тоннах).

Ситуація в Червоному морі призвела до суттєвого зниження в січні-лютому суднопотоку (-24,5%) та вантажопотоку (-13,7%) з Азії через затримки та скасування рейсів. У березні вантажопотік із Азії відновився, суднопотік збільшився на 11,5%.

В інших географічних сегментах динаміка контейнеропотоку також позитивна. Зокрема, на 29% зросли фідерні перевезення із Роттердама на порти Середземного моря. Через переорієнтацію суден на маршрут через мис Доброї Надії ці порти випадають із ротації, і вантажі, призначені для Середземноморського регіону, вирушають туди з Роттердама фідерними сервісами.

У сегменті breakbulk та ро-ро оборот знизився на 1,9% до 7,8 млн тонн через зниження вантажопотоку ро-ро на 3,8% до 6,3 млн тонн.

"Показники вантажообігу демонструють скорочення імпорту сировини та експорту готової продукції. Це говорить про те, що промислове виробництво в Європі, як і раніше, страждає від високих цін на енергоносії та низького попиту з боку найбільших споживачів, таких як будівельна індустрія, обробна промисловість та автопром. А у зростанні контейнерообігу ми вбачаємо перші ознаки того, що світова торгівля відновлюється", - прокоментував підсумки першого кварталу Будевійн Сімонс, CEO Адміністрації порту Роттердам.