Адміністрація порту Роттердам оприлюднила операційні та фінансові підсумки 2023 року. Як повідомили в Адміністрації порту, вантажообіг знизився на 6,1% через геополітичну напруженість, низькі темпи економічного розвитку і високу інфляцію.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Усього було перевалено 438,8 млн тонн вантажів проти 467,4 млн тонн у 2022 році. Зниження мало місце по всіх основних групах - контейнерах, наливних, сухих вантажах, ро-ро та генеральних вантажах.

Контейнерообіг склав 13,4 млн TEU, на 7% менше, ніж роком раніше. У тоннах відбулося зниження на 6,8%, до 130,2 млн тонн.

Контейнеропотік останніми роками був вкрай волатильним, зниження, яке почалося в 2022 році, продовжилося і в 2023, зазначають у порту. Основними причинами були зниження споживання, скорочення обсягів виробництва в Європі. При тому, що кількість суднозаходів контейнеровозів незначно - на 1%, але зросла, обсяг вантажів, що доставляються/відвантажуються на судна, скоротився на 7,8%.

Перевалка ро-ро вантажів знизилася на 5% до 25,9 млн тонн, що пов'язано зі зниженням споживання Великої Британії.

Оборот сухих вантажів скоротився на 11,8% до 70,6 млн тонн. У тому числі перевалка вугілля впала на 20,3% до 23,1 млн тонн, що в Роттердамі пояснюють зниженням попиту на енергетичне вугілля для вироблення електроенергії. Вантажопотік руди та брухту скоротився на 9,9% до 28,1 млн тонн.

Оборот сільгоспвантажів збільшився на 31,3% до 10,6 млн тонн, що пов'язано зі зростанням на 50% імпорту кукурудзи через неврожай цієї культури в Європі через посуху та повені. Скорочення обсягів інших сухих вантажів на 49,4% пояснюється зниженням попиту на сировину з боку європейських промислових підприємств.

Перевалка наливних вантажів знизилася на 3,4% до 205,6 млн тонн. У тому числі оборот сирої нафти скоротився на 1,4% до 102,5 млн тонн через припинення перевалки з борту на борт, нафтопродуктів - на 6,5% до 55,1 млн тонн, головним чином через зниження обсягів мазуту та нафти, іншого наливу - на 5,9% до 36,1 млн тонн. Виріс вантажопотік ЗПГ - на 3,7% до 11,9 млн тонн, що пов'язано зі зростанням морського імпорту ЗПГ на заміну російському трубопровідному газу.

У фінансовому плані рік був стабільним, зазначають в Адміністрації порту. Виручка, що складається головним чином із орендної плати та портових зборів, збільшилася на 1,9% до 841,5 млн євро. У тому числі виторг від орендної плати зріс на 28,4 млн євро, тоді як прибуток від портових зборів скоротився на 4,6 млн євро.

Операційні витрати збільшилися на 3,8% до 292,9 млн євро, показник EBITDA піднявся на 0,9% до 548,6 млн євро, чистий прибуток знизився на 5,6% до 13,7 млн євро.

На виплату дивідендів акціонерам (муніципалітету Роттердама та державі) пропонується направити 129 млн євро проти 132,3 млн євро за 2022 рік.

Інвестиції Адміністрації порту Роттердам склали в 2023 році 294,5 млн євро, майже на 15% більше, ніж роком раніше. Основний обсяг було вкладено в причальні стінки під перевалку контейнерів (72,9 млн євро), намив у районі Прінсес Алексіахафен (23,1 млн) та реконструкцію шлюзу Розенбург (12,8 млн).