Німецький автовиробник Mercedes-Benz продав свою частку в російській компанії КамАЗ, яка перебуває під санкціями ЄС.
Про це пише ЦТС з посиланням на Укрінформ.
Угода була завершена в лютому, іншої комерційної участі в росії Mercedes-Benz Group AG не має. Представниця компанії не стала говорити про ціну угоди та залучені сторони.
За відкритими даними, Mercedes володів 15% часткою у російській компанії - виробнику вантажівок і була фактично останнім західним автовиробником, який досі працював у росії.
Раніше генеральний директор КамАЗ Сергій Когогін підтвердив факт продажу частки Mercedes. Він додав, що від початку повномасштабної війни росії проти України компанія не брала участі в операційному бізнесі КамАЗ.
Окрім цивільних вантажівок КамАЗ виробляє армійські вантажівки та бронетехніку.
Після поділу Mercedes-Benz і Daimler Truck у 2021 році частка в російському КамАЗ мала перейти Daimler, однак війна росії проти України і запроваджені щодо рф санкції завадили цьому плану. Daimler вийшов з росії, а 15 відсотків у КамАЗ після юридичного розв'язання питання залишилися у Mercedes.
Daimler придбав частку в КамАЗ у 2008 році. Компанія придбала початковий десятивідсотковий пакет акцій за 250 млн доларів. Через два роки Daimler і Європейський банк реконструкції та розвитку придбали ще п'ять відсотків, які згодом викупив Daimler.
Нагадаємо, в червні 2022 року США ввели блокуючі санкції проти найбільшого російського виробника вантажівок - КамАЗ, включивши його та низку дочірніх структур до SDN-list. SDN забороняє будь-які угоди американським особам, якими вважаються не тільки компанії, зареєстровані в США, а й зареєстровані відповідно до законодавства США, а також американські фізособи та банки, які використовують долари як валюту платежу.
КамАЗ включений до санкційного списку через те, що його техніка була помічена при пересуванні російських військових територією України, а вантажівки цієї марки, які належать російським військовим, були помічені в білорусі з ракетами комплексів "Іскандер".
Ще в березні 2022 року повідомлялося, що через санкції КамАЗ мав намір наростити виробництво старих модифікацій вантажівок через дефіцит імпортних компонентів.