Найближчими днями чеське місто Острава відправить до Конотопу перші шість вживаних трамваїв Tatra T6A5 із анонсованої ще влітку партії з 25 одиниць.
Як передає ЦТС, про це на минулому тижні повідомили в Транспортному управлінні Острави (DPO).
"Усі подаровані трамваї вже виконали свою історичну роль в Остраві. У рамках стратегії адресної та концентрованої допомоги українському місту Конотоп ми раді, що завдяки технічному співробітництву можемо сприяти відновленню трамвайного руху там, де це необхідно", - прокоментував Даніель Морис, голова правління та генеральний директор DPO.
"Вагони ми використаємо для відновлення та зміцнення трамвайного сполучення в місті. Ми хочемо використовувати їх для інтенсифікації перевезень на маршрутах", - додав зі свого боку міський голова Конотопу Артем Семеніхін.
Зазначається, що транспортування вагонів до України стало можливим завдяки фінансовому подарунку з боку Міністерства закордонних справ Чехії у розмірі 3 млн крон (приблизно 120 тис. євро).
В DPO розповіли, що з вагонів вже демонтовано пантографи. Завантаження одного вагона на платформу вантажівки триватиме близько двох годин. До України їх доправлять настільки швидко, наскільки дозволятиме ситуація на кордоні. Очікується, що останні трамваї мають вирушити з Острави до кінця січня 2024 року.
В Конотопі будуть виконані необхідні технічні роботи, включно з адаптацією візків до іншої ширини колії (в Остраві вона складає 1435 мм, у Конотопі - 1520 мм).
Нагадаємо, що раніше Варшава передала Конотопу 23 трамваї Konstal 105На. Перша партія вагонів була доставлена в Україну наприкінці лютого 2023 року, а ходові випробування першого з польських трамваїв стартували у квітні. До цього трамвай було переставлено з візків колії 1435 мм, що використовувалися в Варшаві, на візки під українську колію 1520 мм.
В Конотопі - одна з найкоротших трамвайних систем в Україні (протяжність всього 28 км, 3 маршрути), це друге найменше українське місто, яке має трамваї (найменшим таким містом є Дружківка). Запуск курсування трамваїв у Конотопі був ініційований самими мешканцями, й ними ж трамвайна система була збудована у 1949 році. Будівництво відбувалося за участі не менше ніж 3000 містян "методом народного будівницва", без фінансування й без затвердженої проектно-кошторисної документації. Рейки, шпали, трамвайні вагони та трансформатори для старту своєї системи місто отримало в подарунок від залізниці та від декількох міст.
В 2018 році контопський трамвай припиняв, але потім відновлював роботу. В 2019 році місто отримало 9 вживаних вагонів Tatra від Риги.