Благодійні та неурядові організації, які надають військову допомогу Збройним силам України, стикаються із затримками критично важливих поставок безпілотників, електроніки та пікапів через акцію протесту польських далекобійників на кордоні з Україною, повідомили Reuters три джерела в галузі, пише ЦТС.
Тисячі вантажівок із комерційними товарами тижнями стоять на прикордонних переходах Польщі з Україною через протести, які розпочалися 6 листопада.
Хоча протестувальники заявляють, що пропускають гуманітарну та військову допомогу, багато ресурсів, необхідних Збройним силам України, купуються цивільними організаціями та перевозяться на комерційних вантажівках, яким заборонено проходити блокаду.
Зазначається, що уряд України має набагато менші фінансові ресурси для фінансування своїх військових, ніж росія, яка розпочала повномасштабне вторгнення в лютому 2022 року. Як наслідок, збройні сили значною мірою покладалися на сотні мільйонів доларів допоміжних поставок дронів, транспортних засобів та бронежилетів від благодійних організацій протягом усієї війни.
Тарас Чмут, голова найбільшої благодійної організації України з надання військової допомоги "Повернись живим", розповів, що десятки систем нічного бачення та пікапів, а також сотні безпілотників, закуплених його групою, застрягли на кордоні на кілька тижнів.
За його словами, фонд намагається домовитися з польською владою, щоб дозволити безперешкодний прохід їхньої допомоги, оскільки Київ не мав іншого вибору, окрім як імпортувати багато важливих предметів з-за кордону.
Протести на кордоні впливають на виробників військової техніки, розповів Віктор Долгоп'ятов, який керує некомерційним підприємством "Інженерний корпус", що виготовляє різні види техніки, що використовується українськими збройними силами. "Якщо блокада триватиме, це може стати і вже стає великою проблемою", - сказав він.
Він додав, що блокада кордону затримала постачання деталей для машин на його заводі, а також компонентів для блоків живлення, які використовуються в двигунах безпілотників і радіостанціях.
За його словами, далекобійники, які пропускають військові вантажі, часто не роблять цього з товарами подвійного призначення.