Більше п’ятої частини російського скрапленого природного газу, що надходить до портів Європи, переправляється в інші частини світу, і ця практика збільшує доходи Москви, незважаючи на зусилля ЄС їх обмежити у відповідь на повномасштабне вторгнення в Україну.

Про це пише ЦТС з посиланням на Financial Times. 

У той час як контракти на перевалку російського СПГ були заборонені у Великій Британії та Нідерландах, дані за 2023 рік свідчать про те, що російський газ регулярно перекачують між танкерами в Бельгії, Франції та Іспанії перед експортом покупцям на інших континентах.

Росія намагається максимально використати свій арктичний флот - превантаження зазвичай відбувається між російськими танкерами "льодового класу", які курсують між півостровом Ямал і північно-західною Європою, і звичайними танкерами СПГ, які потім прямують до інших портів, звільняючи судна льодового класу для повернення на північ.

Порти Бельгії, Іспанії та Франції все ще отримують значні обсяги від сибірського заводу "Ямал СПГ", найбільшими акціонерами якого є другий за величиною російський виробник природного газу "Новатек", Китайська національна нафтова корпорація та французька енергетична компанія TotalEnergies.

Згідно з даними Інституту енергетики, із 17,8 млрд кубометрів російського скрапленого природного газу, що надходив до ЄС у період із січня по вересень цього року, 21% був переправлений на судна, призначені до країн, що не входять до ЄС, включаючи Китай, Японію та Бангладеш. 

Зебрюгге в Бельгії та Монтуар-де-Бретань у Франції отримали найбільше російського СПГ з усіх портів ЄС у 2023 році.

На відміну від вугілля та нафти, російський газ не потрапив під санкції ЄС, але Європейська комісія заявила, що країни-члени повинні позбутися російського викопного палива до 2027 року.

В свою чергу Міністерство енергетики Бельгії заявило, що воно "сповнене рішучості вирішити цю проблему та збирає дані щодо ефективних підходів".