У Казахстані розпочалося будівництво лінії Дарбаза-Мактаарал завдовжки 152 км - магістраль з'єднає Казахстан та Узбекистан через новий прикордонний перехід.
Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.
З початку 2023 року обсяг перевезень вантажів між Казахстаном та Узбекистаном склав 25,8 млн тонн, а до кінця року, за прогнозами, він збільшиться до 31 млн тонн, що на 16% вище за рівень 2022 року. В даний час основний вантажопотік проходить через міждержавну стикову станцію Сариагаш, яка сьогодні працює на межі пропускної спроможності.
Завершення будівництва дозволить переорієнтувати вантажі з існуючої ділянки Сариагаш-Ташкент на нову лінію та збільшити експортні перевезення у напрямку Узбекистану та далі до Таджикистану, Афганістану та Ірану. Лінія зв'яже Туркестанську область із основною мережею залізниць Казахстану.
Проект залізничного сполучення до Узбекистану реалізують у два етапи. Перший передбачає будівництво лінії через Мактаарал до кордону з Узбекистаном із виходом на станцію Сирдар'я. На другому етапі передбачено реконструкцію та введення в експлуатацію гілки Жетисай - кордон з Узбекистаном з виходом на ту саму станцію. У рамках проекту планується закупити 19,7 тис. тонн рейок, а також 280 тис. комплектів залізобетонних шпал та рейкових скріплень.
Будівництво нової магістралі дозволить створити 3400 робочих місць. Частка участі Казахстану, за даними НК "Қазақстан темір жоли", у проекті становитиме 85%. Іншого учасника не названо.