Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України оприлюднило проект наказу "Про затвердження Змін до Тарифів на послуги із забезпечення лоцманського проведення суден", яким передбачається підвищення ставок лоцманського збору для українських портів, розташованих на Дунаї.

Як пише ЦТС, необхідність підвищення ставок обгрунтовують зростанням фінансових потреб Адміністрації морських портів України в умовах війни, а також різницею в оплаті послуг лоцманів, які проводять судна каналом Дунай - Чорне море та Сулінським каналом.

"Для покращення функціонування портової інфраструктури існує нагальна потреба збільшити доходи ДП "АМПУ". Із зазначеною метою пропонується підвищити на 20 відсотків установлені Тарифами ставки лоцманського збору в морських портах Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайськ, а також плату за затримку лоцмана на судні", - інформують у Мінвідновлення.

Також у відомстві апелюють, що постановою КМУ від 11 листопада 2022 р. № 1273 було внесено зміни до меж акваторії морського порту Ізмаїл, якими до акваторії порту включено частину річки Дунай (Кілійське гирло) від 97 км до Чорного моря. Лоцманський збір за зовнішньопортове та внутрішньопортове проведення є різним і тепер справляється для порту Ізмаїл за нижчою ставкою (внутрішньопортове проведення). В АМПУ порахували, що отримують в 8-9 разів менше від цього, ніж, якби оплата йшла по тарифу зовнішньопортового проведення.

Тому також пропонують внести зміни до Тарифів, якими передбачити справляння лоцманського збору за ставками для зовнішньопортового проведення в межах портових акваторій за лоцманське проведення до/з морських портів/морських терміналів та причалів, розташованих на річках Дунай, Південний Буг, Дніпро.

Крім того, пропонується підвищити на 20% ставки лоцманського збору за зовнішньопортове лоцманське проведення для суден, що проходять каналом Дунай - Чорне море на баровій частині гирла Новостамбульське (Бистре).

Це обгрунтовують тим, що при лоцманському проведені судна в порт Ізмаїл каналом Дунай - Чорне море в порівнянні із Сулінським каналом, середній час лоцманського проведення (роботи лоцмана) в 2 рази більший, відстань лоцманського проведення в 2,35 рази довша, а вартість лоцманського проведення в 1,5 дешевша, а при здійснення суднозаходу в порт Рені каналом Дунай - Чорне море в порівнянні з Сулінським каналом, хоча вартість лоцманського проведення в 1,22 дорожча, але при цьому середній час лоцманського проведення (роботи лоцмана) в 6,5 рази більший, а відстань лоцманського проведення в 4,3 рази довша.

Проект наказу міністерства було оприлюднено 10 жовтня, пропозиції та зауваження до нього прийматимуть протягом 30 днів.