Через військові дії, що розгортаються внаслідок атак ХАМАС на Ізраїль, останній був змушений призупинити роботу морського порту Ашкелон, який знаходиться лише в 10 км від кордону з Сектором Газа, звідки атакували палестинці.

Про це повідомляє ЦТС з посиланням на Splash.

Зокрема, зупинено роботу найбільшого в Ізраїлі морського нафтового терміналу. Компанія Chevron також повідомила, що міністерство енергетики Ізраїлю наказало їй закрити родовище природного газу Тамар біля північного узбережжя країни після раптових нападів ХАМАС.

Інші вантажні порти країни, зокрема Хайфа та Ашдод, продовжують приймати судна і обслуговувати морські перевезення. Однак, і ці гавані працюють в надзвичайному режимі з певними обмеженнями.

За даними інших ЗМІ, круїзні компанії скасовують комерційні рейси до Ізраїлю. В якості "запобіжного заходу" пасажирські судна не будуть заходити в ізраїльські порти, принаймні, до кінця листопада.

"Хоча негайний вплив на судноплавство та товари, ймовірно, буде обмеженим, дипломатичні та інші події в ширшому регіоні можуть мати довгострокові наслідки, які можуть вплинути на морську торгівлю", - вважають аналітики фрахтувального сервісу Shipfix, натякаючи на вплив Ірану, союзника ХАМАС.

В компанії Fearnleys переконані, що нова війна на Близькому Сході навряд чи безпосередньо вплине на ринки судноплавства. Однак буде кілька непрямих наслідків, зокрема, те, що скасування санкцій щодо Ірану тепер стало ще більш малоймовірним.

В цьому контексті в Arctic Securities повідомили клієнтам, що "історія конфліктів в регіоні свідчить, що попит на тоннаж зростає у відповідь на побоювання дефіциту нафти". Це означатиме зростання ставок фрахту для танкерів. Попит на ці судна сезонно зростає, і очікується, що війна Ізраїлю та ХАМАС додасть динаміки цьому тренду. Зокрема, прогнозується зростання вартості фрахту для VLCC (Very Large Crude Carrier) дедвейтом 160-320 тис. т.