Чорноморська зернова ініціатива може відновити своє функціонування, але не за рахунок шантажу і виконання забаганок росії.

Як пише ЦТС з посиланням на Інтерфакс-Україна, про це заявив міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба, коментуючи зустріч президента Туреччини Реджепа Таїпа Ердогана з президентом рф Путіним у Сочі.

"Якщо хтось зустрічається без України, це не означає, що вони говорять без України", - сказав Кулеба, додавши, що міністр закордонних справ Туреччини Хакан Фідан нещодавно був із візитом у Києві, і в них була "дуже предметна розмова".

"Потім він поїхав до Москви. Ми розуміємо логіку обговорення. Наша позиція дуже проста. Чорноморську зернову ініціативу має бути відновлено. По-друге, її має бути відновлено не за рахунок шантажу, виконання забаганок рф", - заявив глава МЗС.

Міністр наголосив, що Україна наполягає на тому, що потрібно розвивати альтернативний коридор.

"Технічна можливість для цього є. Треба зміцнити додаткову можливість безпеки. Ми вже показали, що це працює. Ми бачимо, до речі, як з'являються країни, які виявляють інтерес до того, щоб допомогти нам в організації функціонування цього коридору на стабільній основі", - сказав Кулеба.

"Якщо наразі йти їм (росіянам) на поступки, вони повернуться, через місяць вони знову вийдуть і висунуть нові вимоги. І третє, паралельно з огляду на те, що Росії вірити не можна, потрібно розвивати альтернативні морські коридори до Чорноморської зернової ініціативи. Що Україна успішно робить, і ви знаєте про кораблі, які вже вийшли", - сказав Кулеба.

Відзначимо, що росія активно просуває як альтернативу зерновій угоді постачання 1 млн т зерна Туреччині по пільговій ціні.

Раніше експерти відзначали, що зернова угода, хоча і відіграла позитивну роль на певному етапі, фактично, санкціонувала під егідою ООН морське ембарго з боку країни-агресора щодо України, дозволяючи росії в односторонньому порядку блокувати міжнародний морський шлях у Чорному морі. Тому потрібне не повернення до формату зернової угоди, а повне розблокування морських торгових шляхів у регіоні.