Міністр транспорту Румунії підтвердив на зустрічі з Єврокомісією та Україною інформацію про зведення якірної стоянки на території порту Констанца, розповів президент "Української зернової асоціації" Микола Горбачов.
Про це пише ЦТС з посиланням на Rail.insider.
Передбачається, що на якірній стоянці будуть навантажувати п’ять суден. Три розміром Handysize - 25–27 тис. т і два класу Panamax - до 70 тис. т.
"Десь із середини серпня ця стоянка має запрацювати, і в цей час ми зможемо збільшити оборотність наших річкових терміналів та барж на Дунаї. Тому що на сьогодні, коли баржі приходять до Констанци, вони стоять в очікуванні судна, яке буде пришвартоване до причалу. А так причалу буде не потрібно, судно нікому не заважатиме і процес навантаження відбуватиметься просто на якорі", - розповів Горбачов.
За його словами, завдяки цьому має зрости пропускна спроможність самої Констанци як порту і з’явитися додаткові можливості навантаження для України. У результаті обсяги перевантаження через дунайські порти можуть зрости до 3,5-4 млн т на місяць.
Очільник УЗА зауважив, що організація якірної стоянки фактично безкоштовна, не потребує жодних інвестицій, треба просто надати дозвільні документи.
"У планах також - якірні стоянки в румунських територіальних водах при виході з Суліни. Таким чином ми б зменшили шлях з наших портів до навантаження на судно і це б ще пришвидшило оборотність барж та терміналів. Ми змогли б використовувати не лише українські термінали, а й термінали Румунії (Галац) чи Молдови (Джурджулешти). У кращому випадку на побудову цих якірних стоянок піде місяці три", - уточнив президент УЗА.