Тег: Констанца
Особливо помітно український зерновий трафік через румунський порт зменшився у третьому кварталі.
Також сторони домовились про співробітництво щодо покращення транспортного обслуговування за маршрутом Китай-Європа-Китай через ТМТМ.
Зокрема, робота в портах повіту Констанца і в Бара-Суліні повіту Тулча припинені через сильний вітер.
Наразі Київ менше залежить від Констанци завдяки українському морському коридору.
Вже завершено тендер на її організацію.
Значне зростання було забезпечене завдяки українським вантажопотокам.
Частка українського зерна склала приблизно 40% від загального обсягу перевалки.
За січень-лютий румунська сторона обіцяє провести тендер та напрацювати нормативну базу, щоб у березні ввести стоянку в експлуатацію.
За перші п’ять днів листопада до Констанци прибула 161 баржа з агропродукцією загальним тоннажем 196 тис. тонн.
Румунська сторона погодила створення в порту 5 якірних стоянок для рейдової перевалки зерна, які зможуть обробляти щомісячно до 500 тис. т вантажів.
Створення якірних стоянок для перевалки українського зерна з барж на великотоннажні судна значно знижує вартість логістики.
В Румунії планують дочекатися перших результатів, а потім прийняти остаточне рішення, розширювати цей напрямок чи ні.
До повномасштабного вторгнення вартість українського фрахту була майже ідентичною до румунської.
Пароплавство пропонує створити 3 додаткові якірні стоянки в порту Констанца, одну з яких закріпити за Україною.
Для цього потрібно підвищити ефективність роботи Сулінського каналу та організувати нові рейдові перевалки в самій Констанці.
Також Дунайська комісія готова сприяти українській інтеграції в річкову інфраструктурну мережу, що допоможе збільшити безпеку судноплавства.
Темпи відвантажень сповільнилися в липні, коли рф почала атакувати інфраструктуру українських портів на Дунаї.
Зокрема, перевалка зернових зросла до 6,6 млн тонн, у тому числі було перевантажено 3,3 млн тонн зерна з України.
У планах - якірні стоянки в румунських територіальних водах при виході з Суліни.
Жнива в Румунії починаються трохи пізніше, ніж в Україні, це створює наявність логістичного потенціалу, від якого Україна може отримати вигоду.