Тег: Констанца
Наразі Київ менше залежить від Констанци завдяки українському морському коридору.
Вже завершено тендер на її організацію.
Значне зростання було забезпечене завдяки українським вантажопотокам.
Частка українського зерна склала приблизно 40% від загального обсягу перевалки.
За січень-лютий румунська сторона обіцяє провести тендер та напрацювати нормативну базу, щоб у березні ввести стоянку в експлуатацію.
За перші п’ять днів листопада до Констанци прибула 161 баржа з агропродукцією загальним тоннажем 196 тис. тонн.
Румунська сторона погодила створення в порту 5 якірних стоянок для рейдової перевалки зерна, які зможуть обробляти щомісячно до 500 тис. т вантажів.
Створення якірних стоянок для перевалки українського зерна з барж на великотоннажні судна значно знижує вартість логістики.
В Румунії планують дочекатися перших результатів, а потім прийняти остаточне рішення, розширювати цей напрямок чи ні.
До повномасштабного вторгнення вартість українського фрахту була майже ідентичною до румунської.
Пароплавство пропонує створити 3 додаткові якірні стоянки в порту Констанца, одну з яких закріпити за Україною.
Для цього потрібно підвищити ефективність роботи Сулінського каналу та організувати нові рейдові перевалки в самій Констанці.
Також Дунайська комісія готова сприяти українській інтеграції в річкову інфраструктурну мережу, що допоможе збільшити безпеку судноплавства.
Темпи відвантажень сповільнилися в липні, коли рф почала атакувати інфраструктуру українських портів на Дунаї.
Зокрема, перевалка зернових зросла до 6,6 млн тонн, у тому числі було перевантажено 3,3 млн тонн зерна з України.
У планах - якірні стоянки в румунських територіальних водах при виході з Суліни.
Жнива в Румунії починаються трохи пізніше, ніж в Україні, це створює наявність логістичного потенціалу, від якого Україна може отримати вигоду.
Це може обмежити потік зерна з України.
Українське зерно складало 50% загального експортного зернового трафіку порту у поточному році.
З минулого року УДП пропонує аграріям логістичну послугу, що включає перевалку у Кілії, річковий фрахт та перевалку на морське судно борт-борт у порту Констанца.