Дочірні компанії залізниць Німеччини (DB) розширюють практику заправки тепловозів та дизель-поїздів біопаливом на основі отриманих з відходів харчової промисловості гідроочищених рослинних олій (HVO), що дозволяє скоротити викиди вуглекислого газу на 90% порівняно з дизельним паливом.
Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.
У середині липня 2023 року оператор регіональних пасажирських перевезень DB Regio відкрив пункт заправки біопаливом HVO на станції Нойруппін у федеральній землі Бранденбург. Цей пункт обслуговує 16 дизель-поїздів між Берліном і Віттенбергом. Раніше, у вересні 2022 року, DB Regio перевів на біопаливо 57 дизель-поїздів, що курсують у федеральній землі Баден-Вюртемберг.
На північному сході Нідерландів вантажний оператор DB Cargo Nederland розпочав шестимісячні випробування тепловозів, що працюють на біопаливі HVO. Якщо результати випробувань підтвердять, що експлуатаційні характеристики дизельних двигунів не погіршилися, DB Cargo Nederland стане першим оператором, що впроваджує біопаливо HVO. Подібні випробування у березні 2023 року розпочалися і вже успішно завершилися у Великій Британії, де на біопаливо переводять тепловози серії 67 оператора DB Cargo UK.
У квітні 2023 року був повністю переорієнтований на роботу з біопаливом розташований на сортувальній станції Мюнхен-Північний пункт заправки маневрових та магістральних тепловозів оператора DB Cargo, до його відкриття переведення на біопаливо було узгоджено для 800 локомотивів оператора.
Біопаливо може застосовуватися замість або разом із традиційним дизельним, що виключає необхідність створення нової складської та заправної інфраструктури.
На думку Європейської асоціації лізингодавців залізничного рухомого складу (AERR), біопаливо HVO масштабно застосовуватиметься на залізницях Євросоюзу в період 2025-2035 рр., до масового переходу на альтернативні засоби тяги - тягові акумуляторні батареї та водневі паливні елементи.
До недоліків біопалива HVO відносяться порівняно висока вартість і значний рівень викидів окису азоту та твердих часток.