Французький оператор пасажирських перевезень SNCF Voyageurs та компанія Alstom завершили розпочаті у квітні 2023 року випробування першого в країні регіонального гібридного поїзда, який може працювати від контактної мережі, дизеля та акумуляторних батарей.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Випробування, що проходили в умовах реальної експлуатації на лініях Тулуза-Мазами та Тулуза-Родез, підтвердили ефективність цього підходу до гібридизації дизель-поїздів як з технічного, так і з економічного погляду.

SNCF Voyageurs звернувся до французької агенції з безпеки на залізничному транспорті (EPSF) за допуском гібридного поїзда до експлуатації. На маршрутах в Окситанії такі поїзди можуть з'явитися наприкінці 2023 року, а в регіонах Нова Аквітанія, Гранд-Ест та Центр Долина Луари наступного року.

Реалізацію проекту зі створення гібридного поїзда SNCF Voyageurs та Alstom розпочали у 2018 році за фінансової підтримки згаданих регіонів. У наданому Окситанією чотиривагонному дизель-поїзді два дизельні двигуни були замінені літій-іонними акумуляторними батареями.

Випробування бортових накопичувачів на літій-іонних акумуляторах пройшли в 2020 році. Перший гібридний поїзд було обладнано на початку 2021 році на підприємстві в Рейшсхоффані. Один із вагонів оснастили як лабораторію на час проведення випробувань, що розпочалися у другій половині 2021 року у Рейшсхоффані, продовжених на експериментальному кільці у Велімі та завершених в Окситанії.

Випробування підтвердили, що більше 90% енергії, що виділяється під час гальмування, може бути використано для заряду акумуляторних батарей. Це дозволить зменшити споживання енергії на 20%. Крім того, поїзд може проходити короткі неелектрифіковані ділянки без використання дизеля за практично нульового рівня шкідливих викидів, що особливо привабливо в умовах міської забудови.