В Іспанії на лінії Сарагоса-Канфранка почалися випробувальні поїздки демонстраційного електропоїзда сімейства Civia з гібридною силовою установкою, що дозволяє отримувати живлення від контактної мережі, водневих паливних елементів та тягових акумуляторів.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Вибрана для експлуатаційних випробувань лінія знаходиться у передгір'ях Пірінеїв і відрізняється наявністю значних підйомів, подолання яких стане серйозним тестом для системи тяги поїзда.

Щоб імітувати комерційну експлуатацію тривагонного електропоїзда за різних умов із широким діапазоном споживання потужності, випробування планується провести також на лініях в Арагоні, Мадриді та Галісії.

Отримані дані дозволять оцінити конкурентоспроможність гібридної силової установки з водневими паливними елементами як альтернативу дизельній тязі, що використовується в даний час на багатьох лініях Іспанії.

Випробуванням передувало отримання дозволу на вихід поїзда на загальну мережу залізниць країни та підготовка машиністів до роботи в гібридному режимі електропостачання.

Проект Fuel Cell Hybrid Power Pack має на меті створення гібридного електропоїзда та реалізується консорціумом у складі компанії CAF, іспанських національних операторів перевезень Renfe та інфраструктури Adif, іспанського центру водневих технологій CNH2 та оператора інфраструктури залізниць Португалії. Зелений водень постачає компанія Iberdrola, а систему заправки високого тиску - Shei-Arpa.

Проект з бюджетом 14 млн євро, з яких 10 млн євро надано партнерством ЄС з чистого водню (European Commission's Clean Hydrogen Partnership), планується завершити до кінця 2024 року.