Фахівці "Суднобудівно-судноремонтного заводу "Нібулон" будуватимуть флот для українських прикордонників у Франції.

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію компанії.

Під час війни миколаївські суднобудівельники продовжують виконувати міжурядову угоду між Францією та Україною, підписану у 2019 році.

"Згідно з домовленістю підприємство мало виготовити п’ять катерів для потреб Державної прикордонної служби України на своїх потужностях у Миколаєві. Початок робіт був запланований на лютий 2022 року. Проте у зв’язку з повномасштабним вторгненням рф на територію України партнерам довелося шукати альтернативне рішення, щоб продовжити виконання угоди", - йдеться в повідомленні.

Сторони домовилися перенести виробництво у Францію з обов’язковим залученням українських корабелів.

Відповідно вже на початку червня 23 фахівці, зокрема трубомонтажники, складальники корпусів, механіки, зварювальники, працівники з технічної підтримки, вирушили до Франції, де продовжать виконання міжурядової угоди на потужностях суднобудівної компанії ОСЕА.

Корабелів буде задіяно в будівництві катерів з нуля - від початку складання палуби до пусконалагоджувальних робіт.

"Отримана експертиза дозволить у подальшому здійснювати технічне обслуговування флоту в Україні силами наших спеціалістів. Завдяки цьому можна підтримувати судна в належному стані та зменшити сукупну вартість володіння флотом, яка в середньому на 70% складається з витрат на обслуговування", - додали в "Нібулоні".

Міжурядова угода між Францією та Україною є складовою проекту посилення системи морської безпеки та охорони України, підтриманої Кабінетом міністрів. Угода передбачає кредитування урядом Франції та європейськими банками будівництва французьких катерів на суму 136,5 млн євро.

Усього Державна прикордонна служба мала отримати 20 патрульних кораблів. Перші три з них уже спущено на воду. П’ять запланованих до реалізації українськими фахівцями мають намір побудувати вже до жовтня 2024 року.

Багатофункціональний катер для потреб ДСНС має всі необхідні засоби для порятунку людей та надання екстреної допомоги на воді, гасіння пожеж, здійснення водолазно-пошукових робіт, очищення вод від забруднень.

Судно додатково оснащується обладнанням для здійснення гуманітарного розмінування і транспортування грузів вагою до 1,5 т. Судно розвиває швидкість до 60 км/год, розраховано на екіпаж у складі з чотирьох осіб і виконується повністю з морського алюмінію.