Оператори Гданського порту нарощують свої можливості у сфері перевалки сільськогосподарської продукції. У найближчі два роки планують збільшити перевалку зерна майже до 3 млн тонн.

Про це пише ЦТС з посиланням на Кurier Кolejowy.

Прогноз на поточний рік - 2,5 млн тонн.

Зазначається, що українське та польське зерно, після енергетичних ресурсів, таких як вугілля та рідке паливо, є ще однією групою вантажів, яка розглядається як пріоритетна для порту Гданськ.

У 2022 році через причали порту пройшло майже 2 млн тонн зернових. З початку цього року оператори перевантажили вже понад 764 тис. тонн зерна.

Судна із зерновими (шрот, кукурудза, пшениця, жито, боби, ріпак, олійні культури) прямують переважно до портів Данії, Нідерландів, Великої Британії, Німеччини, Фінляндії, Швеції, Норвегії та Бельгії. 

Потужність доставки та транспортування зерна до/з головних терміналів порту становить максимум 758 автомобілів та 71 вагон на день. З початку року по квітень у порту Гданськ було розвантажено 13 280 зерновозів та завантажено 5 вагонів. Натомість у залізничному сполученні обслужено 1827 вагонів із зерном. 

"Перед нами стоїть великий виклик, коли мова йде про транспортування запасів зерна, які зараз знаходяться на складах за межею Польщі. Експорт такої кількості зерна можливий лише морем. Таким чином, оператори, які працюють у портовій зоні, мають складне завдання максимізувати свою пропускну здатність. Щоб сприяти цьому, порт Гданська працює над підготовкою інфраструктури та правил для організації основних логістичних каналів, щоб трафік до порту та з порту був якомога плавнішим", - зазначив віце-президент Адміністрації порту Гданська Каміль Тарчевський.

За оцінками, близько 70% з зернових до порту найближчим часом буде здійснюватися вантажівками, а потім суднами. З цієї причини в рамках превентивних заходів порт готує додаткові паркувальні місця та стоянки для вантажівок, що допоможе уникнути заторів і блокування доріг загального користування.