"Укрпошта" закінчила 2022 рік з чистим доходом від реалізації товарів та послуг у сумі 10,3 млрд грн, що на 7,7% менше проти фактичних даних за 2021 рік. Дані підтверджені міжнародним аудитором, який завдяки повній автоматизації внутрішньої звітності "Укрпошти" вперше в історії компанії визнав 100% достовірність результатів.

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію компанії.

"Попри складний рік повномасштабної війни та негативні економічні процеси, викликані збройною агресією рф, "Укрпошта" змогла втримати основні напрямки операційної діяльності, зберегти багатотисячну команду та забезпечити доступність усіх послуг на всій території України, навіть на прифронтових та деокупованих територіях", - йдеться в повідомленні.

Так, у 2022 році обсяги внутрішніх та експортних посилок залишились на рівні минулого року. Доходи від торгівлі зросли на 41,9% проти 2021 року. З об’єктивних причин обсяги письмової кореспонденції у 2022 році зменшились на 53,4% проти минулого року з поступовим відновленням до кінця 2022 року. Отож доходи за цим напрямком зменшились на 18,3% порівняно з 2021 роком.

Також у зв’язку з закриттям великої кількості друкованих видань та міграції населення на 22,4% зменшились доходи від розповсюдження періодики.

"Водночас на тлі відносно сталих витрат на оплату праці на початку повномасштабної війни і суттєвого зростання транспортних витрат через перебудову логістичних процесів та зростання цін на пальне, "Укрпошта" отримала найбільший грошовий відтік на операційному рівні за лютий-квітень 2022 року", - додали в компанії.

Але попри руйнування інфраструктури, різке зменшення обсягів замовлень відправлень на початку війни, "Укрпошта" продемонструвала зростання операційних та фінансових показників у ІІ-IV кварталах 2022 року. Однак у зв’язку з тим, що на тимчасово окупованих територіях "Укрпошта" не мала можливості надавати послуги в повному обсязі, за результатами 2022 року компанії поки не вдалось компенсувати збитки і повернутись до позитивного показника EBITDA.

Так, компанія закінчила 2022 рік з фактичним збитком у розмірі 1,258 млрд грн, з яких 216,9 млн грн - збитки, отримані за рахунок втрачених активів на тимчасово окупованих територіях Херсонської, Донецької та Луганської областей, та 402,1 млн грн - через збитки від курсових різниць внаслідок коливань курсу валют.

"Укрпошта" зберегла можливість надання поштових, фінансових та логістичних послуг у всіх населених пунктах на підконтрольній Україні території, при цьому зберігаючи доступні тарифи. Ми доставляємо посилки і пенсії в прифронтові містечка і села Донецької, Харківської, Херсонської та Запорізької областей. Разом з тим компанія виконувала державні проєкти з релокації підприємств та доставки гуманітарної допомоги, що лягло додатковим навантаженням на логістичну мережу, але було необхідним рішенням. Попри величезні втрати через війну, ми змогли в 2022 році зберегти команду, виконувати всі фінансові зобов’язання і навіть продовжили інвестувати в раніше розпочаті проєкти. "Укрпошта" в 2022 році зафіксувала збитки, але, враховуючи вжиті заходи, будемо робити все, щоб знову вийти в прибуток", - прокоментував генеральний директор "Укрпошти" Ігор Смілянський.

Зазначається, що завдяки прибуткам минулих років та заходам щодо збереження готівкових коштів "Укрпошта" впродовж 2022 року зберігала позиції ліквідності, що дозволило підтримувати операційну діяльність без дефіциту грошових коштів, вчасно виконувати свої фінансові зобов’язання та перезапустити програму капітальних інвестицій.

Зокрема, у 2022 році "Укрпошта" продовжила автоматизацію та закупила і встановила у відділеннях 780 POS-терміналів. За рахунок збільшення їх загальної кількості до понад 8500 одиниць доходи від надання послуг за еквайринговими операціями зросли на 194,3% у порівнянні з 2021 роком.

Всього за 2022 рік "Укрпошта" сплатила 2,9 млрд грн податків, зборів та обов’язкових платежів. Також компанія продовжила інвестувати у комп’ютеризацію сільських відділень, відкриття 120 нових та ремонт 326 відділень поштового зв’язку та запуск 780 нових пересувних.

У березні 2021 року "Укрпошта" та IT-Enterprise уклали договір про впровадження ERP-системи. В 2022 році Завдяки впровадженню в експлуатацію програмного забезпечення IT-Enterprise оптимізовано процес перевірки та погодження всіх проектів нормативних, організаційно-розпорядчих документів.

Також в 2022 році завдяки впровадженню нового фронту та ERP системи "Укрпошта" провела автоматизацію всіх функцій точок продажу для забезпечення їх обліку, контролю, швидкої адаптації персоналу, якості обслуговування клієнтів та запровадила єдину систему обліку.